sobota, 17 sierpnia 2013

Powrót do babcinego gotowania

Makaron z twarogiem, cynamonem i płatkami migdałowymi



Kto będąc dzieckiem nie jadł tego dania? U mnie było to podstawowe i ulubione jedzenie u babci, które smakowało jedynie u babci i MUSIAŁO być przygotowane jedynie przez babcię; D
Kiedy byłam małą dziewczynką po prostu uwielbiałam ten makaron, uważałam, że nikt nie potrafi lepiej go zrobić niż babcia. Ba, babcia była wtedy dla mnie idolką, jeśli o gotowanie chodzi. Oczywiście teraz też tak jest i zawsze śmieje się z nią, kiedy wspominamy czasy ciasteczek z maszynki, zupy jagodowej, racuchów z jabłkami i tego właśnie makaronu.
Nie pamiętam, kiedy pierwszy raz go jadłam, pamiętam jednak, jak niecierpliwie czekałam przy stole, aż babcia poda mi całą michę makaronu. Co to była za radość, czując słodki zapach cynamonu rozchodzącego się po całej kuchni i nie mogąc się już doczekać: ) Swoją drogą myślę, że to za sprawą babci tak uwielbiam dzisiaj cynamon; D
To były czasy...
Dzisiaj już jestem na tyle "duża", że mogę zrobić sobie to danie sama. Poza tym jest banalnie proste, ale, jak wiemy prostota jest najlepsza.
Od siebie dodałam jedynie płatki migdałowe, żeby jakoś urozmaicić sobie jeszcze bardziej to przyjemnie pachnące wspomnienie z dzieciństwa; )
Chciałoby się czasami wrócić do czasów, kiedy bez żadnych oporów chodziło się po drzewach, miało się posiniaczone kolana, bawiło się w "podchody" i wołało do babci z końca ogrodu "Babciu! Zrób mi makaron z serem!": )

ps1. Zgłoszono mi wczoraj, że nie otwierają się u mnie na blogu polskie znaki. Dajcie proszę znać, jak jest u Was, bo u mnie wszystko działa i nie wiem, co się dzieje; )

ps2. Od jutra będzie na blogu śniadaniowo. Nie, nie. Nie zmieniam tematyki, po prostu mam dużo zaległych propozycji śniadaniowych dla Was i chcę je Wam w końcu pokazać: )

Makaron z twarogiem, cynamonem i płatkami migdałowymi
2 porcje

składniki:

- 300 g twarogu półtłustego
- 160 g ulubionego makaronu
- 2 łyżki cukru
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- garść płatków migdałowych

Płatki migdałowe uprażyć na suchej patelni do zarumienienia. Odstawić.
Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie.
Twaróg rozgnieść widelcem, dodać cukier, cynamon i wymieszać do połączenia.
Ugotowany makaron przełożyć na rozgrzaną patelnię, chwilę smażyć. Dodać 3/4 twarogu i dobrze wymieszać, smażyć przez minutę.
Gotowy makaron przełożyć do misek, posypać pozostałym twarogiem i płatkami migdałowymi
Smacznego!





+ ciąg dalszy mojego zauroczenia: )


4 komentarze:

  1. o tak - makaron, twarożek , cynamon !! to lubię <3

    OdpowiedzUsuń
  2. A dla mnie to nowość :) a skąd pochodzisz, jeśli mogę spytać? u mnie twarożek jadło się z kluskami ziemniacznymi, a cynamon z kopytkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochodzę ze Śląska, mieszkam w małej mieścinie pod Katowicami: ) u nas bardzo popularne danie, najbardziej rozpowszechniane właśnie przez babcie . Nie wiem czy dzisiejsze dzieciaki jedzą taki makaron, czasy się zmieniają...
      A kopytka z cynamonem też jadam: )
      pozdrawiam!

      Usuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...