środa, 28 sierpnia 2013

Cinnamon roll...pancakes?

Cinnamon roll pancakes



Tak, tak, miało być sezonowo, miały być znowu pomidory w słoiku. Ale pomidory mogą poczekać. Te placki NIE MOGĄ czekać. Istna placuszkowo- cynamonowa rozpusta...
Jak tylko je zobaczyłam, wiedziałam, że muszę je zrobić. To była po prostu kwestia czasu. Jako miłośniczka i obsesyjnie zakochana w cynamonie i plackach osoba dla mnie są idealne. Tak są bardzo słodkie, kaloryczne, ale, ale...Są przepyszne i warte każdej rzuconej diety; D

Podczas smażenia niesamowicie rosną, więc są bardzo pulchne, cynamonowe nadzienie rozpuszcza się i tworzy się wspaniały sos, a kremowa polewa doszczętnie wypełnia, już i tak mało wolnego miejsca na słodycz w tym przepisie.
Myślałam, że podołam tej wspaniałej górze cynamonowego nieba, niestety przeceniłam swoje możliwości. Z ledwością zjadłam 4 placki i miałam dosyć na cały dzień; D Ale myślę, że znajdą się wśród Was tacy, co podołają tej słodyczy. Ja jadłam placki na obiad, jeśli zdecydujecie się na śniadaniowe plackowanie ten przepis zaspokoi Wasz głód w zupełności na rano: )
Jeśli więc lubicie te popularne i pyszne cynamonowe bułeczki, te placki będą jednymi z Waszych ulubionych: )

Cinnamon roll pancakes
8 sporych placuszków

składniki na pastę cynamonową:
- 100 g miękkiego masła
- 80 g brązowego cukru
- 1/2 łyżeczki cynamonu

Wszystkie składniki umieścić w rondelku. Postawić na małym ogniu i energicznie mieszać, żeby składniki połączyły się ze sobą. Od razu zdjąć z ognia i mieszać dalej do całkowitego połączenia się składników.
Gęsta konsystencja pasty jest najlepsza, ponieważ, łatwiej będzie ją później nakładać. na placki.
Całą masę przełożyć do rękawa cukierniczego z wąską końcówką <ja użyłam tylki Wilton do nadziewania babeczek>

składniki na placki:
- 250 g mąki pszennej
- 220- 240 ml mleka
- 1 jajko
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżka oliwy

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Dodać mleko, jajko, olej i wszystko wymieszać do uzyskania gładkiej masy- jeśli masa będzie za gęsta, tak jak było w moim przypadku, należy dolać więcej mleka, zachowując ostrożność, żeby nie przesadzić. Masa powinna byś gęsta i z trudem spływająca z łyżki.

Na patelni rozgrzać odrobinę masła/ oliwy. Smażyć po ok 2 łyżki masy na jednego placka. Od razu po nałożeniu masy na patelnie, wycisnąć na nią spiralny wzorek pasty cynamonowej. Smażyć przez chwilę, do zarumienienia. Placek szybko przewrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze przez chwilę, jednak nie zbyt długo, bo pasta cynamonowa się przypali< bardzo prawdopodobne będzie, że pasta się trochę rozleje. Ja zamiast ubolewać nad tym faktem, skorzystałam z niego i kiedy placuszek już się przyrumienił, delikatnie "maczałam" go na patelni w wylanej paście, tak, żeby przylepiła się do placka>.

Składniki na kremową polewę:
- 50 g masła
- 3 spore łyżki kremowego serka- ja użyłam takiego
- 2 łyżki cukru pudru
- ok 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Wszystkie składniki umieścić w rondelku, Postawić na ogniu i mieszać, aż całość się rozpuści i konsystencja będzie gładka, płynna i kremowa.
Gotowe placki polewać jeszcze ciepła polewą.
Smacznego!















źródło przepisu: klik klik

Wegetariańskie Śniadania

16 komentarzy:

  1. SĄ, SĄ <3 Nareszcie! Nie mogłam się doczekać. No, to wiedz, że dzisiaj wylądują u mnie bardzo podobne, to już oficjalnie przesądzone. A przez wzgląd na cynamon, mam dziwne wrażenie, że porą jesienną jeszcze lepiej się z nimi zaznajomię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że się zdecydowałaś, są naprawdę pyszne!
      Oj tak, na jesień będą smakować jeszcze lepiej i do tego...kawa oczywiście<3

      Usuń
  2. o matulu.. zakochałam się!!! Uwielbiam te bułeczki, a w wersji placuszkowej to musi by,c cud, miód, malinaaa! Jeszcze ten opis.. Kochana ja wpadaaam na te placki, bo sama im nie podołałaś to ja ci pomogę!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadaj, wpadaj, przyda mi się placuszkowy kompan!; D

      Usuń
  3. Tez je robilam, byly obledne, choc faktycznie mega slodkie. A najlepszy ze wszystkiego byl sos :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O jaaa.. Ale rozpusta, a jak wyglądają! Śniadanie mistrzów bez dwóch zdań ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozpływam się w zachwycie!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. nie no, zaszalałaś! przecież one wyglądają obłędnie i już wyobrażam sobie ten smak *-* genialne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. pomidory niech sobie czekają, tak, tak! :D te cynamonowe cuda muszą mieć pierwszeństwo <3 jestem nimi oczarowana i chcę je, tak bardzo chcę! hm, będę je mieć, o taaaak! na śniadanie wylądują u mnie na pewno już niedługo <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, tak, znalazłam coś idealnego dla siebie! Wersję "bułeczkową" uwielbiam, więc w tej z pewnością również się rozsmakuję ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko co cynamonowe biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rany, placki z cynamomowymi zawijasami! Tego jeszcze nie widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aaa dostałam ślinotoku! Boskie są!!!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...