niedziela, 8 września 2013

Na kawę nigdy nie jest za późno

Kakaowa kawa z mrożonym mlekiem, szczyptą cynamonu, bitą śmietaną i jagodami Goji



Jako fanka kawy nigdy nie odmówię żadnego rodzaju tego magicznego płynu. Będę piła kawę mrożoną nawet, kiedy będzie -15. Warunek- w pomieszczeniu musi być ciepło; D 
Tak, powinnam dodawać takie przepisy, kiedy szalały upały, żar lał się z nieba i nikomu nie chciało się wychodzić z domu, bo było po prostu za gorąco i jedyną rzeczą, jaka komukolwiek się chciała to wypicie zimnego "czegoś" i jedzenie lodów. Ale. Kawa to kawa. Dla mnie nie ma różnicy to, czy jest gorąco czy zimno. Piję zimną kawę wtedy, kiedy mam na nią po prostu ochotę. A ostatnio miałam. I to jaką!
Po paru nadesłanych mi inspiracjach kawowych <chcę więcej!>, do których wzdychałam przed monitorem stwierdziłam, że nie, nie. Nie można tak wzdychać. Postanowiłam coś wykombinować w kuchni i zrobić sobie kawę. Pomysł przyszedł wieczorem. Nie mogłam doczekać już popołudnia, więc kawę zrobiłam rano, jak tylko wstałam; D Dogadzanie sobie od rana specyfikami wytworzonymi w kuchni jest niewątpliwie jedną z przyjemniejszych form poprawiania sobie humoru: )

Kakaowa kawa z mrożonym mlekiem, szczyptą cynamonu, bitą śmietaną i jagodami Goji
2 porcje

składniki:
- 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
- 1 łyżeczka ciemnego kakao
- 220 ml mleka
- 200 ml wrzątku
- 2 spore szczypty cynamonu
- 100 ml śmietanki kremówki
- 1 łyżeczka cukru
- garść jagód Goji

Wieczorem
Mleko wlać do naczynia do robienia kostek lodu. Mleko posypać cynamonem i ostrożnie włożyć do zamrażalki na całą noc.

Następny dzień
Kawę wymieszać z kakao i zalać wrzątkiem. Wymieszać dokładnie, najlepiej trzepaczką, żeby kakao się rozpuściło. Odstawić do wystudzenia.
Kiedy kawa będzie zimnawa, ubić śmietankę na sztywno z dodatkiem cukru.
Mleko wyjąć z zamrażalki i zblendować na sorbet.
Do dwóch szklanek wlać po równo kawy, dodać sorbet mleczy i bitą śmietanę. Wszystko udekorować jagodami Goji i szczyptą kakao.
Smacznego!















11 komentarzy:

  1. Aaaale to wygląda *.* Jedna z piękniejszych inspiracji kawowych, jakie widziałam! CUDO! A pomysł z mrożonym mlekiem na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o my goodness *-*
    Otwieraj restaurację !

    OdpowiedzUsuń
  3. kawa, no nie! ona jest genialna, od razu jak ją zobaczyłam powiedziałam tylko: chceeee *-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż poczułam aromat tej kawy u siebie w domu! Wygląda niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie mrożona jednak tylko sezonowo, ale - dobra wiadomośc jest taka, że jeszcze jest na nią wystarcząjaco ciepło :-) Zimą niestety tylko rozgrzewające rzeczy, o zmarźlakiem jestem.

    OdpowiedzUsuń
  6. No, no taką kawą na pewno bym nie pogardziła :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Też jestem tego zdania :) dzięki temu, że posiadam w domu ekspres https://www.oleole.pl/ekspresy-cisnieniowe,_Siemens.bhtml mogę pyszną i aromatyczną kawę przygotowywać o dowolnej porze dnia i nocy. I taki rodzaj na jaki akurat mam ochotę. Nie raz przychodzą do mnie koleżanki na kawę wieczorem :D można wtedy plotkować do samego rana.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...