niedziela, 22 września 2013

Niech się Starbucks chowa. Najpyszniejsza dyniowa kawa

Kawa dyniowa- Pumpkin spice latte



Robienie kaw w domu bardzo mi się spodobało. Z małym wysiłkiem mogę zrobić sobie pyszną kawę, której nie powstydziłby się wyżej wymieniony Starbucks, który, mimo mojego dystansu nie wynikającego z oferty tej kawiarni, kawy ma dobre.
O kawie dyniowej słyszałam, widziałam i postanowiłam zrobić. Poszperałam trochę w internecie, tak skarbnicy wszelkich przepisów i możliwości, znajdując przepis na kawę, która zawładnęła moim sercem.
Jako, że ostatnio absolutnie szaleję na punkcie dyni, nie mogłam pozostać obojętna wobec tego przepisu i oczywiście wypróbowałam.
Nie zawiodłam się, oj nie zawiodłam się...
Kawa jest mocna w smaku, czułam, jak przez moje gardło przechodzi fala gorąca- to za sprawą tej przyprawy dyniowej i dodatku ekstraktu waniliowego. Jest słodka, ale tak aromatyczna, wszystkie składniki są dobrane idealnie, nie ma żadnego dysbalansu pomiędzy nimi- przynajmniej w moim odczuciu.
Sączyłam ją bardzo powoli, żeby mieć ją, jak najdłużej dla siebie.
Kto lubi dynię, kawę i eksperymenty- zapraszam do wypróbowania. Mnie uwiodła absolutnie.

Kawa dyniowa- Pumpkin spice latte
2 porcje- ja robiłam z połowy porcji tylko dla siebie: )

składniki:
- 500 ml mleka
- 4 łyżki puree z dyni < jak zrobić: klik klik>
- 2 łyżki cukru
- 1/2 łyżeczki dyniowej przyprawy
- 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
- 150 ml wrzątku
- bita śmietana

Mleko, puree z dyni, cukier, przyprawę dyniową i wanilię umieścić w rondelku z grubym dnem. Postawić na ogniu i gotować do momentu, aż mleko zacznie się gotować- wtedy natychmiast zdjąć z ognia. Podczas gotowania mieszać trzepaczką, żeby puree dobrze się rozpuściło. Całą miksturę przelać przez sitko, aby usunąć ewentualne grudki z dyni.
Kawę zalać wrzątkiem i odstawić na chwilę.
Do dwóch szklanek rozlać dyniową miksturę, następnie bardzo powoli, po ściance nalać kawę, aby zachować warstwowość. Udekorować bitą śmietaną i posypać przyprawą dyniową.
Podawać ciepłe, koniecznie mieszając wszystko przed wypiciem: )
Smacznego!





źródło przepisu: klik klik

22 komentarze:

  1. OESU, OESU.
    Ja dopiero jeden wpis skomentowałam, Ty mi wyjeżdżasz z drugim. Nie masz litości! Rzucam wszystko i jade do Ciebie jeszcze dziś :D

    Pobiłaś Starbucksa!

    OdpowiedzUsuń
  2. wow! jesteś niesamowita! ta kawa jest genialna, zresztą brak mi słów na takie cudo <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ to wygląda! Myślę, że mogłabyś odsprzedać patent na ten napój niejednej kawiarni:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chowa się ! Zdecydowanie !<3

    OdpowiedzUsuń
  5. DZIEWCZYNO !! STARBUCKS PRZY TOBIE I TEJ TWOJEJ KAWIE WYMIĘKA !!! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj piłam Pumpkin Spice latte, ale sądzę, że wolałabym domową wersję <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowa wersja zapewne jest lepsza o 100% Świetny pomysł na podanie kawy :) Magda ma rację - Starbucks przy Tobie i Twojej kawie wymięka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam kiedyś syrop dyniowy, ale wyszedł taki glutek. Później cała kawa była glutkiem. Chyba jestem tradycjonalistką i wystarczy mi zwykła, z mlekiem ;)
    Ale Twoja kawa wygląda obłędnie dobrze. Tak dobrze, że przypomniałam sobie o resztce mojego dyniowego puree, które rano wykorzystam. Będzie Pumpkin Spice Latte Macchiato z dyniowa granola na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kawa super i piękne warstwy tylko.......... słoik brudny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przyjdź i umyj.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. A słoik nie jest czasem 'ubrudzony' cynamonem? :D

      Usuń
  10. No, no... wygląda to świetnie i smacznie :) Ciekawy pomysł na podanie, ale wydaje mi się, że goście byliby zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zrobiłam wg przepisu. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci smakuje;)
      Pozdrawiam!:)

      Usuń
  12. Wyglada jak plyn 2 fazowy...do tego jeszcze w sloiku- zastanawiam sie jak jeszcze bedzie serwowane jedzenie czy napoje zeby bylo bardziej oryginalniej w dziwnym- bo balasujacym na krawedzi kiczu lub pretensjonalnosci- stylu. Zrobilam jak normalny czlowiek w normalnej fiizance to cos- dla amatorek nie kawy ale raczej dyni. Ika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie narzucam Ci sposobu podania, a jedynie pokazuje, jakie są możliwości. Dla Ciebie balansowanie pomiędzy kiczem a pretensjonalnością, dla mnie po prostu urozmaicenie podania napoju. Nie doszukuj się zbyt wiele, to tylko słoik:)

      Usuń
  13. Jakie dwie lyzki cukru i wanili, w przepisie sa dwie łyżeczki, to nie ma byc kawa waniliowa przeciez.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki widzisz problem? To dodaj mniej, jeśli ta ilość Ci nie odpowiada;)

      Usuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...