wtorek, 9 lipca 2013

Pancakes, jak z IHOP?

IHOP* pancakes




Jak już kiedyś wspominałam jestem uzależniona od wszelkiego rodzaju placuszków, naleśników, racuchów.... Taaak, zdecydowanie jestem plackożercą; D
Robienie placków jest łatwe, przyjemne i zazwyczaj szybkie, więc na trochę bardziej leniwe śniadania w sam raz. Podczas roku akademickiego każda sobota była porankiem z plackami i  herbatą, której tak nawiasem mówiąc mam w domu mnóstwo, bo wychodzę z założenia, że nudno jest pić jedynie zwykłą czarną herbatę, więc, kiedy widzę jakąś ciekawą propozycję, biorę do spróbowania. No i  aktualnie mam całą szafkę przeróżnych herbat, ostatnio sprawiłam sobie karmelową: )
Ale wracając do placków, teraz nie mam problemu z czasem, więc placki na śniadanie są o wiele częściej i nie tylko w sobotę.
Na te placki trafiłam dość szybko, wystarczyło, że wpisałam w wyszukiwarkę "ihop pancakes recipe", pierwsza strona i już przepis: ) Autor twierdzi, że w smaku są takie same, jak te, które podają w słynnym International House of Pancakes. Wierzę mu na słowo, bo niestety nie miałam okazji <jeszcze; D> wypróbować oryginału.
Przepis jest banalny, każdy jest w stanie go zrobić i później rozkoszować się smakiem, bo placki są pyszne, mięciutkie, puszyste i znikają tak szybko, jak się pojawiły: )
Nie mogłam odstąpić od takiej okazji i nie kupić do nich słynnego syropu klonowego, o którym krążą już legendy, że jest taki pyszny. To był pierwszy raz, kiedy go spróbowałam, lepiej później niż wcale; D
Hm. Szczerze mówiąc ta fala zachwytu jest moim zdaniem trochę na wyrost, owszem syrop jest dobry, ale nie zjawiskowy, ja np wolę nasz polski miód, jednak chętnie słodzę nim owsianki, puddingi czy inne śniadania, bo jest po prostu smaczny: ) Jednak dla mnie na dłuższą metę trochę za słodki i jedząc te placki po kilku wymiękłam i poszłam po słoik powideł śliwkowych, żeby trochę się "odsłodzić"; D
Tak czy siak, z syropem klonowym czy bez placki są PYSZNE!
Ja ze względu, że nie mam takiej małej patelni do pancake'ów czy patelni do placuszków musiałam trochę zagęścić masę, żeby nie rozlewała mi się za bardzo na mojej patelni, bo wtedy naleśniki byłby zbyt płaskie: )

*IHOP to International House of Pancakes- sieć restauracji w USA, która robi PODOBNO najlepsze pancakes: D


IHOP pancakes
9 placuszków

składniki:
- 1 i 1/4 szklanki mąki
- 1 szklanka maślanki< w oryginale 1 i 1/4 szklanki>
- 1 jajko
- 1/4 szklanki drobnego cukru
- 1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/4 szklanki oleju słonecznikowego
- szczypta soli
- trochę masła lub oleju do smażenia

Wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować do uzyskania gładkiego ciasta. Kiedy dodacie 1 i 1/4 szklanki maślanka będzie ono dosyć lejące.
Specjalną patelnię do placków lub z nieprzywierającym dnem rozgrzać z odrobiną masła lub oleju. Nałożyć po ok 1- 2 łyżek masy i smażyć na średnim ogniu, aż będą rumiane. Odwrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze przez moment, aż placek z drugiej strony nabierze złocistego koloru.
Podawać z tym, na co macie aktualnie ochotę: )
Smacznego!







źródło przepisu: klik klik

6 komentarzy:

  1. Plackożercy, łączmy się :D Ja nie wyobrażam sobie tygodnia bez placków, to coś obowiązkowego. Najlepsze są te grubaśne, z syropem klonowym <3

    OdpowiedzUsuń
  2. taaak! Placki,naleśniczki, placuszki, racuchy--> wszystko mooooje :D
    A syrop lubię, lecz z miodem go nie porównuje, to dla mnie dwa różne smaki :)
    Czemu IHOP?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. IHOP to International House of Pancakes- sieciowa restauracja w USA, która specjalizuje się w śniadaniach a przede wszystkim w przeróżnych penkejckach. I autor tego przepisu zakłada, że te placki smakują dokładnie, jak w tej restauracji; D

      Usuń
  3. Jak kiedyś będę w USA to koniecznie muszę odwiedzić IHOP! Pancakes z syropem klonowym to jedno z moich ulubionych śniadań :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedno z moich ulubionych dań, preferuję z syropem klonowym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to apetycznie wygląda! Aż chce się spróbować! :) Ja własnie szukam miejsc gdzie robią najlepsze pancakes z boczkiem Wrocław bo słyszałam, ze to rewelacyjne połączenie! Póki co znalazłam w road restaurant i chyba się tam wybiorę w tym tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...