poniedziałek, 8 lipca 2013

Podstawowy wypiek z jagodami

Jagodzianki




Jagodzianki uwielbiałam od zawsze. Odkąd pamiętam zajadałam się nimi, brudząc na fioletowo przy okazji wszystko, co jest możliwe; D To niezawodny wypiek, po którym od razu uwielbia się jagody.
Dzięki mojej mamie, która kupiła mi  duużoo jagód mogłam je jeść na śniadanie, obiad i deser. W moim domu po truskawkowym okresie nastał czas na jagody, pyszne małe, fioletowe groszki, za którymi niewątpliwie szaleję.
Tak naprawdę nigdy nie zdecyduję się na ulubione owoce lata, każde ma w sobie coś, co kocham i nie wyobrażam sobie lata beż żadnego z nich, tak już mam, owoce w lato są przepyszne i nigdy chyba nie zdecyduję się na moje ulubione. Ale jagody... jagody to moje faworytki, to na pewno, ale czy ulubione? Sama nie wiem: )
Tak czy siak, jagodzianki musiały być: must have lata. Bez nich nie poczułabym, że jest lato: ) To chyba moje małe< kolejne> jedzeniowe uzależnienie: )
Każdy, kto uwielbia jagody, nie, nie powinien, a MUSI zrobić jagodzianki! Koniecznie ze słodziutkim i kruszącym się lukrem!; )

Jagodzianki
15 sztuk

składniki na ciasto:

- 500 g mąki pszennej< użyłam luksusowej>
- 7 g suchych drożdży
- 1 jajko
- 60 ml oleju słonecznikowego
- 100 g cukru
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 250 ml ciepłego mleka

składniki na nadzienie z jagód:
- 350 g jagód
- 3-4 łyżki cukru
- łyżka mąki ziemniaczanej

Jagody wymieszać z cukrem i mąką ziemniaczaną.

składniki na lukier:
- 1 szklanka cukru pudru
- 2- 3 łyżki gorącej wody

Wszystkie składniki na lukier utrzeć ze sobą do uzyskania gęstego ale lejącego się lukru.

Mąkę przesiać do miski i dodać drożdże. Następnie wlać ciepłe< ale nie gorące!> mleko i jajko i wszystko wymieszać. Dodać cukry i olej i jeszcze raz wszystko wymieszać. Ciasto przełożyć na oprószony mąką blat i zagniatać cierpliwie do uzyskania elastycznego i odchodzącego od rąk ciasta< ciasto na początku jest bardzo klejące, można wtedy dodać odrobinę mąki>. Gotowe ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić do ciepłego miejsca na ok 1.5 godziny do podwojenia objętości.
Po tym czasie ciasto krótko wyrobić i podzielić na 15 kulek, Każdą kulkę rozgnieć dłonią na płaski placek i na środek dodać jedną kopiastą łyżkę nadzienia jagodowego. Bardzo dokładnie zlepić jagodziankę, delikatnie wziąć do rąk i powoli formować w podłużną bułeczkę. Gotowe jagodzianki odstawić na papier do pieczenia i pozostawić do napuszenia na ok 30 minut.
Rozgrzać piekarnik do 200 stopni< termoobieg>
Napuszone jagodzianki włożyć do nagrzanego piekarnika i piec 15 minut do solidnego zarumienienia. Po tym czasie wyjąć z piekarnika i odstawić na 10 minut do wystudzenia
Jagodzianki dekorować lukrem, kiedy są jeszcze ciepłe.
Smacznego!




źródło przepisu z moimi małymi zmianami: klik klik

Jagodowo Nam edycja 5!

5 komentarzy:

  1. Jagodzianki,poezja smaku,miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham jagodzianki, teraz cały czas goszczą u mnie na stole, uwielbiam to jak mam pobrudzone dłonie i buzię od nich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaaaaaaaagodzianki,jaaaaaagodzinaki!:D
    Piękne,równe ci wyszły, wpaaadam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny wypiek!:)
    mniam!
    ps: śliczne tło kwieciste :)
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji Jagodowo Nam 5! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. OOh też uwielbiam jagodzianki!:) Twoje prezentują się znakomicie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...