środa, 20 lutego 2013

Grzanki z orzechami włoskimi, jajkiem, sałatą lodową i szynką.

Grzanki z orzechami włoskimi, jajkiem, sałatą lodową i szynką.

Toast with walnut, eggs, lettuce and ham
for English scroll down

 



Zawsze, jak mam więcej czasu rano( co nie zdarza się zbyt często, bo większość zajęć na uczelni mam dosyć wcześnie i chcąc się chociaż trochę wyspać zawsze wstaję na ostatnią chwilę i nie mam czasu na nic, co dopiero na dobre śniadanie, na które trzeba trochę poczekać) przychodzi mi ochota na jakieś niezłe śniadanie. Wiadomo, że to podstawowy posiłek dnia (naprawdę traktuję to jako świętość) i warto  byłoby zjeść coś lepszego niż jogurt w pośpiechu, gdzie znając mnie wylałabym na siebie połowę. A, że mnie nie tak często zdarza się jadać śniadania "na bogato", tym bardziej lubię sobie czasem zaszaleć. Oczywiście nie chce przesadzać i nie jem tak zapychającego śniadania, jak np typowe angielskie posiłki< chociaż pewnie większość anglików też takiego nie je; )>.
Tym razem zrobiłam proste, nie wymagające wielkich zdolności kulinarnych śniadanie, które, zaręczam jest pyszne. Połączyłam moje uwielbienie dla delikatnego jajka na twardo z chrupkością i lekką goryczką orzechów włoskich. Jak wyszło? "Pyszniutko": )


Grzanki z orzechami włoskimi, jajkiem, sałatą lodową i szynką
ok 3 normalnej wielkości kanapki

Składniki:

- 3 kromki chleba żytniego(nie musi być najświeższy, i tak będą z niego grzanki)
- ok. 4 orzechów włoskich w łupinach
- 2 jajka
- parę kawałków szynki z indyka
- parę listków sałaty lodowej
 -świeżo zmielony pieprz
- szczypta soli
- kremowy serek do smarowania kanapek

W niewielkim garnku zagotować osoloną wodę. Do gotującej się wody bardzo delikatnie włożyć jajka (powinny być w temperaturze pokojowej, bo inaczej mogą pęknąć, ale jeśli pękną to żadnej tragedii nie będzie, wystarczy po prostu zostawić jajko w spokoju, białko i tak zetnie się w zastraszająco szybkim tempie i reszta nie będzie wypływać) i gotować na małym ogniu przez 8.5 minuty. Po tym czasie odstawić z ognia i zalać zimną wodą.
W międzyczasie wyskubać orzechy z łupin lekko zmiażdżyć, żeby powstały mniejsze kawałki (ale nie bardzo małe) i podprażyć na patelni ok. 5 minut.
 Kromki chleba włożyć do tostera( jeżeli nie macie tostera równie dobrze możecie to zrobić na patelni, może być na suchej lub z jedną łyżka roztopionego masła, albo, jeśli macie czas na rozgrzewanie piekarnika, włóżcie do piekarnika na ok 5- 7 minut, ja zawsze ustawiam temperaturę orientacyjnie, jeśli chcę w nim podpiec chleb, mniej więcej tak na 180 stopni).
Listki sałaty starannie umyć i wysuszyć.
Na grzanki rozsmarować trochę serka, ułożyć sałatę, kawałek szynki i  pokrojone w plasterki jajko. Wszystko posypać podprażonymi orzechami i szczyptą świeżo zmielonego pieprzu.
Przepis możecie oczywiście wykonać na dowolną liczbę grzanek, wystarczy jedynie sięgnąć po więcej składników: )
Smacznego!

Toasts with walnuts, eggs, lettuce and ham

ingredients:
- 3 slices wholewheat bread
- 4- 5 whole walnuts
- 2 hard boiled eggs
- 3 slices ham
- 3 leaves lettuce
- cream cheese to spread
- salt and pepper to sprinkle

Add bread to the toaser and toast until goldenbrown. Cut eggs into slices, crush walnuts and remove nuts.
Spread cream cheese on the bread, put the lettuce and ham, then put sliced eggs and sprinkle with nuts, salt and pepper.
Enjoy!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...