piątek, 26 lipca 2013

Tort na obiad?

Tort naleśnikowy z jagodami i twarogiem



Obiady na słodko. Jednym przeszkadzają, drudzy nie mają nic przeciwko, różne gusta, różne opinie. Ja osobiście nie narzekam absolutnie na słodkie obiady. A Wy, lubicie?
Ten tort powstał z przypadku. Miało być klasycznie, naleśniki zawinięte w kopertę lub rulonik z twarogiem i jagodami. Miało być. Ale, jak to ja, dużo pomysłów wychodzi z mojej głowy w ostatnim momencie i pomyślałam, że tak podane naleśniki  mogłyby nieźle wyglądać. No i zrobiłam. I jaka byłam zadowolona: )
Bo faktycznie naleśniki nabrały nowego charakteru, niby taka mała zmiana, a jednak... od razu patrzy się na nie trochę inaczej, bo jak to tort na obiad? Gdyby były zawinięte w kopertę nie byłoby problemu, ale, że tak są jeden na drugim, przełożone "kremem" i jagodami...: )
Moja mama stwierdziła, że to bardziej deser niż obiad i ona zjadła kawałek rzeczywiście po obiedzie: ) Ja nie miałam z tym problemu, może i bardziej deser, ale to nadal naleśniki z twarogiem, które zwykle jadam na obiad, albo na śniadanie: )
Tak czy inaczej naleśniki są pyszne. Grubsze, bo o takie mi chodziło, poprzedzielane pysznym "kremem" twarogowym z rozsypanymi w środku jagodami.
Niby takie proste, a jaką sprawia radość: )

Tort naleśnikowy z twarogiem i jagodami

składniki na nadzienie:
- 400 g twarogu
- 2-3 łyżki cukru
- 1/4- 1/2 szklanki mleka
- 200 g jagód

Twaróg, cukier i mleko dobrze wymieszać ze sobą<najlepiej "zgniatać" widelcem>. Krem ma mieć zwartą konsystencję, ale taką, żeby łatwo dało się ją rozsmarowywać na naleśnikach. Jeśli będzie za bardzo zwarty, dodać więcej mleka.

składniki na naleśniki:
11  grubszych naleśników o średnicy 22 cm
- 320 g mąki
- 190 ml wody mineralnej gazowanej
- 190 ml mleka
- 2 jajka
- 3 łyżki cukru
- 1/2 łyżeczki soli
- tłuszcz do smażenia

- listki mięty do dekoracji

Wszystkie składniki wrzucić do blendera i dobrze zmiksować do uzyskania gładkiej masy.
Patelnię do naleśników dobrze rozgrzać z minimalną ilością tłuszczu. Ciasto nabierać chochlą i rozlewać na patelnię. Smażyć naleśniki z dwóch stron, aż uzyskają rumiany kolor.

Pierwszy naleśnik położyć na talerzu, wlać drugą chochlę ciasta na patelnię. Na zrobiony naleśnik rozsmarować trochę kremu< starcza go "na styk", więc uważajcie: )>, rozsypać trochę jagód i przykryć kolejnym zrobionym naleśnikiem. Czynność powtarzać do skończenia składników. 
Można też najpierw usmażyć naleśniki, a potem przekładać je nadzieniem: )
Wierzch tortu można przyozdobić pozostałym kremem, porwanym naleśnikiem, jagodami i listkami mięty.
Smacznego!













źródło przepisu na ciasto naleśnikowe: klik klik

Jagodowo Nam edycja 5!

12 komentarzy:

  1. ale pysznie i zachęcająco wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. oczywiście że lubię obiady na słodko, i to zdecydowanie naleśnikowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. co by tu napisać? wielkie mniam! ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny, ustawiam się w kolejce po kawałek, obiad już u mnie dziś był, ale takie cudo jeszcze się zmieści :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. it's something amazing! AAaaa..! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O jaaa, zaszalałaś! To dopiero cudo. Mogę wpaść na kawałek? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam, ile warstw o.o
    dziękuję za dodanie go do Jagodowo Nam 5!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...