piątek, 11 kwietnia 2014

Czekoladowo kawowe smaki w babce

Babka czekoladowo- kawowa z kawową polewą 



Tą babkę chciałam już upiec dawno. Nie ma co ukrywać, jestem miłośniczką ciemnoczekoladowych ciast, po prostu je uwielbiam. Czekoladowe smaki kochałam od dzieciństwa w zasadzie. Jako dziecko moimi ulubionymi lodami były lody czekoladowe, ciasto z czekoladową polewą cioci, czekoladowe ciasteczka, czekoladowe mleko...Wszystko było czekoladowe; ) I choć teraz mam o wiele więcej ulubionych smaków, uwielbienie do wszystkiego, co czekoladowe zostało. Nic w tym dziwnego, bo ten intensywny smak nie może zostać obojętny.
Nie jest to klasyczna ucierana babka, jest bardzo wilgotna, miękka i puszysta, a kawowa polewa jeszcze bardziej dopełnia jej smak. 
Mam nadzieję, że moja sąsiadka nie będzie na mnie zła, że "pożyczyłam" sobie trochę fiołków do dekoracji; D

Babka czekoladowo- kawowa z kawową polewą
forma na babkę o średnicy 22 cm z kominem

składniki na ciasto:
- 250 g mąki pszennej
- 220 g cukru
- 1.5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 30 g kakao
- 2 łyżeczki mocnej kawy rozpuszczalnej
- 230 ml wrzątku
- 230 g masła
- 100 g jogurtu naturalnego
- 2 jajka

Piekarnik nastawić na temperaturę 175 stopni< grzanie góra- dół>.
Formę wysmarować dokładnie masłem a następnie oprószyć mąką, odstawić.
Mąkę przesiać, umieścić w misce razem z sodą oczyszczoną i kakao. Kawę zalać wrzątkiem, dodać do niej kakao i masło. Całość postawić na ogniu i podgrzewać, aż masło się rozpuści i wszystko połączy się ze sobą.
Do kawowej mieszaniny dodać suche składniki i wymieszać do połączenia, następnie dodawać po jednym jajku, mieszając wszystko trzepaczką, aby jajka dobrze połączyły się z masą. Na samym końcu dodać jogurt naturalny i wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Masa będzie lejąca się.
Masę przelać do przygotowanej wcześniej formy, wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 50 minut do suchego patyczka. 
Po tym czasie babkę wyjąć z piekarnika i ostudzić w formie, następnie wyjąć z formy i odstawić, aby wystygła całkowicie.

składniki na polewę:
- 50 g masła
- 2 łyżki kakao
- 2 łyżki masła
-1 czubata łyżeczka kawy rozpuszczalnej
- 2 łyżki cukru

Wszystkie składniki polewy umieścić w rondelku i podgrzewać, aż połączą się w jednolitą masę. Polewę należy często mieszać, aby nie przywarła do dna.

Babkę polać polewą i opcjonalnie udekorować fiołkami, które zdecydowanie ją upiększają; )
Smacznego!






inspiracja: klik klik
Wielkanocne Smaki - edycja IVWielkanocne Smaki - edycja IV

7 komentarzy:

  1. Jej kawowa wysokość :) Pięknie wygląda, szczególnie z tą koroną z fiołków. Działa pobudzająco, szczególnie na zmysły.

    OdpowiedzUsuń
  2. wow! cudownie wygląda! jeszcze tak udekorowana tymi fiołkami! wzroku oderwać nie można, a jedząc ją pewnie od talerza odejść się nie da :D

    OdpowiedzUsuń
  3. no popatrz, też myślałem o babce z kawową nutką :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow babka niesamowita ! zdjęcia piękne, a kwiatowa dekoracja przepiękna !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna babka i genialne fotografie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjne zdjęcia!
    Jak tylko zrobię dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i czekam niecierpliwie na opinie; )

      Usuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...