czwartek, 10 grudnia 2015

Śledzie w oleju z czerwoną cebulą, papryką czerwoną i suszonymi pomidorami

Śledzie w oleju z czerwoną cebulą, papryką czerwoną i suszonymi pomidorami

Pickled herrings in the oil with red onion, red bell pepper and dried tomatoes, for English scroll down


Uwielbiam śledzie, zresztą, tak jak moja mama. Na imprezach zawsze muszę śledzia spróbować, jeśli oczywiście jest:) Na wigilijną kolację również mamy zawsze śledzie, ale przeważnie kupowałyśmy je- są smaczne, ale wiadomo, że nie tak dobre, jak domowe. Tym razem postanowiłam wypróbować parę przepisów na śledzie i w Wigilię będziemy raczyć się pysznymi domowymi śledziami:) Przepis dostałam od mojej koleżanki z pracy, która również jest śledziożercą i zapewniała mnie, że te śledzie na pewno będą mi smakować. I nie pomyliła się, są pyszne i wystarczy tylko jedna noc i można już je pałaszować, choć oczywiście o wieeelee lepsze są, jak postoją sobie w lodówce 2- 3 dni, aby smaki mogły się połączyć. Nie byłabym sobą, gdybym troszeczkę nie pozmieniała przepisu, zresztą A. napisała mi tylko składniki na oko, więc miałam duże pole do improwizacji;) Polecam te śledzie każdemu sledizożercy- będziecie zachwyceni!:)

Śledzie w oleju z czerwoną cebulą, papryką czerwoną i suszonymi pomidorami
1 słoik

składniki:
-400 g śledzi
- 2 czerwone cebule
- 1 czerwona papryka
- 7 suszonych pomidorów w oleju
- 1 łyżka octu balsamicznego
- 1 łyżka cukru+ ok 1/2 łyżeczki do cebuli
- sok z jednej cytryny+ skórka
- sól, pieprz, papryka wędzona ostra
- olej rzepakowy do zalania śledzi- ok 300 ml

Śledzie zalać wodą i ostawić na ok 2- 3 godziny, zmieniając w tym czasie wodę dwukrotnie. Cebulę pokroić w piórka, z papryki wyciągnąć gniazdo nasienne i pokroić w paski, natomiast pomidory w większą kostkę. Śledzie po namoczeniu pokroić na mniejsze kawałki, "na raz".
Cebulę przyprawić odrobiną cukru, octem, solą, pieprzem oraz papryką- mniej więcej po ok 1/4 łyżeczki. Skórkę z cytryny połączyć z sokiem z cytryny oraz cukrem, następnie oddać do oleju i wymieszać.
Do słoik kolejno układać śledzie, cebulę, paprykę oraz pomidory, następnie całość zalać olejem i wstawić do lodówki. Po jednej nocy są gotowe, ale kiedy postoją w lodówce dłużej są jeszcze lepsze;)
Smacznego!

Pickled herrings in the oil with red onion, red bell pepper and dired tomatoes
1 big jar

ingredients:
- 400 g herrings
- 2 red onions
- 1 red bell pepper
- 7 dried tomatoes from oil
- tablespoon balsamic vinegar
- 1 tablespoon sugar+ about 1/2 teaspoon for onion
- lemon juice and zest of 1 lemon
- salt, pepper, hot smoked paprika to taste (aboout 1/4 teaspoon of each spice)
- canola oil to pour herring

Pour water into the herrings and set aside for 2- 3 hours, changing water at least 2 times. Slice onion, remove seeds from the pepper and cut into stripes and cut tomatoes into bigger cubes. Cut herring after soaking into smaller pieces.
Season onion with 1/2 teaspoon sugar, salt, pepper and paprika. In a bowl combine lemon juice, lemon zest, sugar and oil, set aside. Place ingredients into the jar in turn: herrings, onion, p\bell pepper and tomatowe. Next pour everything with oil an lemon mixture, put the cap and set aside in the fridge overnigt. Next day pickled herrings are ready but after few days are better;)
Enjoy!






7 komentarzy:

  1. Piękne kolory i pewnie jeszcze lepszy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę podesłać przepis mamie- na pewno będzie wniebowzięta! Kocha śledzie :)
    Ja to za śledziami tak raz jestem, a raz nie.. :D i sama już nie wiem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam śledzie i z przyjemnością testuję kolejne przepisy :) Twoim nie potrafię się oprzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Do śledzi nie trzeba mnie namawiać, uwielbiam je! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z suszonymi pomidorami i papryką jeszcze nie jadłam. Wyglądają bardzo ładnie w tym słoiczku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze - aż sama mam ochotę na śledzika. A u mnie to rzadkość ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam,odczekałam,zjedliśmy!!! Nie można oderwać się od słoika.Bardzo dziękuję za super przepis. Jestem starszą osobą,ale od nowa uczę się gotować od młodych. Cieszę się,że mogę do swoich przepisów dołączyć coś nowego. Z podziękowaniem życzę pięknych,spokojnych a przede wszystkim wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...