poniedziałek, 11 stycznia 2016

Z cyklu poznajemy smaki wschodu: Chai tea latte

Chai tea latte

Chai tea latte, for English scroll down


Taką klasyczną herbatę z mlekiem piłam już kilkakrotnie i zawsze mi smakowała, choć wiem, że ten smak nie jest dla każdego. Moja mama ma wręcz gęsią skórkę, kiedy widzi, jak piję takie ustrojstwa, ale jako osoba, która nie przepada za nabiałem tak w ogóle, trudno jej się dziwić. Choć ostatnio spróbowała ode mnie owsianki, której nigdy nie trawiła z powodu mleka i gęstej konsystencji. stwierdziła, że nie jest wcale taka zła. Ale do takiej herbaty z mlekiem chyba nigdy bym jej nie namówiła; D A szkoda bo chai tea latte jest po prostu pyszna! Niestety w kawiarniach jest ona stanowczo za słodka i, kiedy piłam ją na przykład w Starbucksie, nie czułam nic innego tylko słodki smak. Domowa jest przede wszystkim mocniejsza i nie taka słodka, więc mamy możliwość rozsmakowania się w orientalnych przyprawach:) Ponadto pięknie pachnie i rozgrzewa, tak więc staje się idealnym napojem na zimę;)

Chai tea latte
1 duża porcja

składniki:
- 250 ml mleka
- 250 ml wody
- 1 goździk
- 1 laska cynamonu
- kawałek imbiru
- 1 gwiazdka anyżu
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
- 1/8 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1/4 łyżeczki kardamonu
- 1 łyżka+ 1 łyżeczka miodu
- 1 torebka czarnej herbaty

Imbir pokroić w paski. Do rondelka wlać wodę oraz dodać wszystkie przyprawy i 1 łyżkę miodu. Całość zagotować, następnie zdjąć z ognia i dodać torebkę herbaty, parzyć przez ok 5 minut. Po tym czasie wyjąć herbatę, laskę cynamonu, imbir, anyż i goździki a płyn przelać przez gęste sitko, pozbywając się osadu. Powinno zostać ok 150 ml płynu.
Mleko podgrzać z łyżeczką miodu, żeby było ciepłe, następnie spienić. Do szklanki wlać herbatę, po czym dolewać spienionego mleka. Na samą górę dodać piankę i podawać.
Smacznego!

Chai tea latte
1 big portion

ingredients:
- 250 ml milk
- 250 ml water
- 1 cinnamon stick
- 1 piece of ginger about 2 cm
- 1 glove
- 1 anise star
- 1/2 teaspoon cinnamon
- 1/4 teaspoon ground ginger
- 1/8 teaspoon nutmen
- 1/4 teaspoon cardamon
- 1 tablespoon+ 1 teaspoon honey
- 1 bag black tea

Peel and cut ginger in stripes. Add water, all spieces and 1 tablespoon honey into a saucepan and cook until boiled. Next remove from the stove and add tea, brew for 5 minutes. Take out the tea bag, cinnamon stick, anise, glove and ginger. Pour tea through the fine sieve to clear the liquid. Now you should have about 150 ml tea. Pour tea into a big glass.
Place milk and 1 teaspoon honey into the another saucepan and heat until warm, next froth the milk and carefully pour into the tea. top with foam and serve.
Enjoy!





11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne! na pewno zrobię, bo już wieki nie piłam, a takie domowe - sto razy lepsze! <3 i zdjęcia prze-genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze Ci powiem, tak bardzo mnie zachęciłaś opisem i zdjęciami, że dosłownie teraz idę sobie zrobić moją chai tea ;) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Za herbatą z mlekiem nie przepadam, ale lubię korzenne przyprawy. Czy by mi chai latte smakowała, musiałabym spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też kiedyś myślałam, że nigdy, przenigdy nie wypiję herbaty z mlekiem. Na szczęście spróbowałam :-)
    A chai latte ubielbiam po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak patrzę na twoje zdjęcia to aż czuję aromat tej herbaty!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jenyyyyyy! Jakie to pyszne :)
    Zapraszam: http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nabiał lubię bardzo (ach, twarożek...), ale herbata z mlekiem mnie odrzuca. Nie umiem się przekonać, choć od czasu do czasu próbuję...

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...