poniedziałek, 13 czerwca 2016

Zupa krem z marchewki i rabarbaru

Zupa krem z marchewki i rabarbaru

Carrot and rhubarb cream soup, for English scroll down


To dopiero ciekawe połączenie. Od dawna chciałam użyć rabarbaru w jakimś słonym daniu, myślałam nad jakimś sosem rabarbarowym do mięsa, ale zupa wydała mi się bardziej ekstrawagancka. Rabarbar poprzez swoją kwaśną naturę cudowanie nadaje się do słonych połączeń.
Ta zupa bardziej nadaje się na jesień, bo poprzez przyprawy udało mi się stworzyć bardzo rozgrzewający krem, który w mgnieniu oka potrafi podnieść naszą temperaturę. Rabarbar tworzy subtelne tło i łączy wszystkie smaki w jeden, cudowny aromat.

Zupa krem z marchewki i rabarbaru
4 porcje

składniki:
- 800 g marchewki
- 250 g rabarbaru
- ok 1 litra bulionu
- 1 duży ząbek czosnku
- 2 cm kawałek świeżego imbiru
- 1 cebula
- 1/4 łyżeczki papryki wędzonej ostrej
- 1/4 łyżeczki kurkumy
- 1/2 łyżeczki tymianku
- 1/8 łyżeczki cynamonu
- 1-2 łyżki oliwy
- sól, pieprz do smaku

Piekarnik nastawić na 200 C.- grzanie góra-dół.
Marchewkę i rabarbar pokroić w drobną kostkę, przyprawić solą oraz pieprzem i przenieść na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika i piec ok 30 minut aż warzywa będą miękkie.
Cebulę, czosnek i imbir pokroić w drobną kostkę. W garnku rozgrzać z 1-2 łyżkami oliwy i dodać cebulę, smażyć do zeszklenia, dodać czosnek oraz imbir i smażyć jeszcze chwilę. Dodać bulion, warzywa i wszystkie przyprawy, gotować 5-10 minut. Następnie całość zblendować na krem i przyprawić solą oraz pieprzem, jeśli trzeba. Podawać z pieczywem.
Smacznego!

Carrot and rhubarb cream soup
4 portions

ingredients:
- 800 g carrots
- 250 g rhubarb
- 1 liter stock
- 1 garlic clove
- 2 cm piece of fresh ginger
- 1 onion
- 1/4 teaspoon hot smoked paprika
- 1/4 teaspoon tumeric
- 1/8 teaspoon cinnamon
- 1-2 tablespoons olive oil
- salt nd pepper to taste

Preheat oven to 200 C.
Cut rhubarb and carrot into small cubes, season with salt and pepper and take into baking sheet lined with a parchment paper. Take into the preheated oven and bake about 30 minutes until tender.
Cut onion, garlic and ginger into small cubes. Heat a pot with 1-2 tablespoons olive oil over medium heat and add onion, fry until glossy. Add garlic and ginger and fry for a minute. Add stock, veggies and season with all spices. Cook for 5-10 mnutes. Next blend until creamy consistance. Season with salt and pepper if needed. Serve with bread.
Enjoy!



5 komentarzy:

  1. Jeszcze nie jadłam rabarbaru w daniu słonym, więc dla mnie to coś zupełnie nowego, fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłem makaron ryżowy w takim wydaniu. I po prostu świetne smaki!

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ekstrawagancka. Podoba mi się szalenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na takie połączenie bym nie wpadła! :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...