wtorek, 26 maja 2020

Sałatka z surowymi burakami, serem kozim i najlepszym balsamic vinaigrette'em

Raw beetroot salad with goat cheese and the best balsamic vinaigrette, for English scroll down


Napiszę to z pełną konsekwencją i jestem pewna, że mam rację. To najprawdopodobniej najlepsza sałatka, jaką w życiu jedliście. To jest coś tak pysznego, że każda restauracja mogłaby ją serwować i miałaby pełne obłożenie dla tego dania. 
Inspiracją do jej zrobienia była sałatka, którą jadłam w Brukseli. Bardzo spodobał mi się motyw surowych buraków i sera koziego podanego na ciepłym chlebie. Postanowiłam stworzyć swoją wersję i odtworzyć ten wspaniały smak, który mogłam spróbować w Belgii. 
Powiem szczerze, że chyba przeszłam samą siebie, ponieważ nie odtworzyłam takiego samego smaku, a raczej... ulepszyłam go. Wiem, brzmi bardzo nieskromnie, ale jestem z tej sałatki dumna! Jest sycąca, zdrowa i przepyszna. Koniecznie jej spróbujcie, nie przewiduję żadnych skarg;))
ps. Odpowiedni chleb jest tutaj konieczny, to on wydobywa najlepszy smak sera koziego;)

ps2. Dla wszystkich Mam: abyście były najwspanialszymi mamami od zawsze na zawsze. Mamo, kocham Cię!:*

Sałatka z surowych buraków z kozim serem i balsamic vinaigrette'em
4 porcje

składniki na vinaigrette:
- 60 ml octu balsamicznego
- 125 ml oliwy z oliwek
- 1 łyżka musztardy Dijon
- 2 łyżeczki miodu lub syropy daktylowego- ja użyłam syropu daktylowego
- sól, pieprz do smaku

Ocet, musztardę i miód wymieszać trzepaczką. Przyprawić solą i pieprzem. Następnie dolewać ostrożnie oliwę, cały czas mieszając trzepaczką do powstania kremowej emulsji. Przyprawić jeszcze solą i pieprzem jeśli trzeba. Odstawić.

składniki na sałatkę:
- 400 g szpinaku
- 2 surowe buraki
- 2 jabłka
- 2 garście orzechów włoskich, podprażonych
- 400 g koziego sera
- 8 kromek chleba pszennego na zakwasie- użyłam tego

Buraki obrać i pokroić w cieniutkie słupki. Jabłko pokroić w cienkie półksiężyce. 
Na talerzu ułożyć szpinak, dodać jabłka, orzechy oraz buraki.
Ser kozi pokroić w plastry i ułożyć na chlebie, całość podpiec w piekarniku aż chleb i ser będą ciepłe.
Chleb ułożyć na sałatce, polać vinaigrette'em i podawać.
Smacznego!

Raw beetroot salad with goat cheese and balsamic vinaigrette
4 portions

ingredients for vinaigrette:
- 60 ml balsamic vinegar
- 125 ml olive oil
- 1 tablespoon Dijon mustard
- 2 teaspoons honey or date syrup - I used date syrup
- salt pepper to taste

Whisk vinegar, mustard and honey or syrup in a bowl. Season with salt and pepper then pour gradually olive oil, whisking all the time until smooth and creamy. Season with salt and pepper if needed and set aside.

ingredients for salad:
- 400 g spinach
- 2 raw beetroots
- 2 apples
- 2 handfuls walnuts, toasted
- 400 g goat cheese
- 8 slices sourdough wheat bread- I used this one

Peel beetroots and cut into thin stripes. Cut apples into thin half-moons. Add spinach on the plates, add walnuts apples and beetroots.
Slice goat cheese and put on the bread slices, then toast in the oven until warm.
Put bread on the salad, pour with vinaigrette and serve.
Enjoy!








1 komentarz:

  1. Gdyby nie brak szpinaku to pewnie już dziś bym ją zrobiła 😉 Skoro tak zachwalasz to to musi być perełka 👍

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...