niedziela, 20 lipca 2014

Dżem czereśniowy

Dżem czereśniowy

Sweet cherries jam, for English scroll down


Najprostszy dżem na świecie wymagający jedynie dwóch składników. Jest słodki, gęsty i jestem przekonana, że słoiczek w zimę uratuje niejedno moje śniadanie; )
Czereśnie uzbierałam własnoręcznie, więc satysfakcja ze zrobienia tego dżemu jest jeszcze większa; ) Moje czereśnie był bardzo słodkie, więc nie dodawałam bardzo dużej ilości cukru, choć dla mnie dżem jest jeszcze trochę za słodki, ale dla mojej mamy już jest idealny; )

Dżem czereśniowy
3 słoiki
 
składniki:
- 2 kg wydrylowanych czereśni
- 200 g cukru

Czereśnie zasypać cukrem i zostawić na ok godzinę, aby puściły sok. Następnie smażyć konfiturę na małym ogniu ok 2 godziny, aż powstanie gęsty dżem. Gorący dżem przełożyć do przygotowanych słoików i pasteryzować 15- 20 minut od zagotowania wody.
Więcej na temat przygotowania słoików i pasteryzacji znajdziesz tutaj.
Smacznego!

Sweet cherries jam
3 jars

ingredients:
- 2 kg pitted sweet cherries
- 200 g sugar

Place sweet cherries and sugar into a big pot and set aside for 1 hour. Next cook jak over low heat until thickened, approx 2 hours, stirring occasionally. Remove jam from the stove and take into the prepared jars, then pasteurize for 15- 20 minutes after the water has boiled.
More informations about making homemade preserves you can find here.
Enjoy!





9 komentarzy:

  1. Świetny dżemik :)
    Kurcze ja się jeszcze za konfitury nie wzięłam a u Ciebie produkcja ruszyła :(

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tez jestem fanką czereśniowego dzemu

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniaaam, ja moje przepisy na dżemy czekają już w kolejce do publikacji :D
    Fajnie prezentuje się na tych zdjęciach <3

    OdpowiedzUsuń
  4. haha.. jezus.. uświadomiłaś mnie, że jeszcze nigdy takiego nie jadłam :O
    Musi być cudowny.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z takim dżemem nie miałam okazji ''obcować'', wygląda nieziemsko smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, jutro zaczynam przetwory z czereśni i chętnie skorzystam z Twojego przepisu. Jest na pewno zdrowszy niż z jakimś tam konfiturexem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać, jak zrobisz;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Mmm swojski dzem najlepszy👌🍒😋
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://gotujzkarolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...