sobota, 5 lipca 2014

Na pożegnanie truskawek: Mini galette z truskawkami i dżemem truskawkowym z białą czekoladą

Mini galette z truskawkami i dżemem truskawkowym z białą czekoladą

Mini strawberry galettes with strawberry and white chocolate jam, for English scroll down



Tym przepisem żegnam się z truskawkami na blogu. I choć truskawek będzie mi pewnie brakować to pocieszam się faktem, że lato to nadmiar innych, równie pysznych owoców, więc nie powinnam narzekać; )
Z tymi malutkimi tartaletkami wiążę się pewna historia. Chciałam wziąć kilka moim znajomym na uczelni, bo w zwyczaju mam przynoszenie im swoich wypieków, lubię się nimi dzielić. Dzielnie zapakowałam galettes do pudełka i torby, wsiadłam do autobusu i pojechałam na uczelnie. Niestety torba nie dojechała już ze mną na uczelnię, ponieważ została w autobusie. Szczęście w nieszczęściu były tam tylko tartaletki, więc ubyło mi jedynie pudełko i niestety jego zawartość. Z drugiej jednak strony ten, kto znalazł moją torbę musiał być zadowolony: )
Osobie, która znalazła moje tartaletki życzę smacznego i jestem pewna, że z takiej niespodzianki na pewno się ucieszyła: )

Mini galette z truskawkami i dżemem truskawkowym z białą czekoladą
10 tartaletek

składniki na kruche ciasto:
- 100 g mąki pszennej luksusowej
- 100 g mąki pełnoziarnistej
- 50 ml lodowatej wody
- 100 g zimnego masła
- 2 łyżki cukru trzcinowego
- 1/4 łyżeczki cynamonu

Mąkę pszenną przesiać i połączyć z mąką pełnoziarnistą, cynamonem i cukrem. Dodać masło pokrojone w kostkę i ucierać w palcach, aż powstanie kruszonka. Następnie dodać wodę i wszystko szybko zagnieść w kulę. Owinąć ciasto w folię spożywczą, spłaszczyć na kształt dysku i odstawić do lodówki na godzinę lub zamrażalki na 30 minut.

pozostałe składniki:
- 300 g truskawek
- 11 łyżeczek dżemu truskawkowego z białą czekoladą
- ok 2 łyżki cukru trzcinowego
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 rozbełtane jajko+ odrobina mleka do posmarowania

Truskawki pokroić na ćwiartki i połączyć z mąką ziemniaczaną.
Piekarnik nastawić na 180 stopni- termoobieg.
Ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować na omączonym blacie na grubość ok 3- 4 mm. Wykrawać z ciasta koła o średnicy 11 cm. Na środku każdego koła rozsmarować dżem i ułożyć po 3- 4 ćwiartki truskawek< ja miałam duże truskawki>, zostawiając wolne brzegi. Następnie zwinąć brzegi i skleić je, aby ciasto nachodziło na truskawki.
Na wierzch posypać trochę cukru trzcinowego. Wszystkie galette umieścić na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia i posmarować wierzch ciasta rozbełtanym jajkiem.
Galette piec ok 30 minut aż ciasto będzie rumiane, następnie wyjąć z piekarnika i odstawić do ostygnięcia.
Smacznego!

Mini strawberry galettes with strawberry and white chocolate jam
10 galettes

ingredients for crust:
- 100 g all purpose flour
- 100 g whole wheat flour
- 50 ml really cold water
- 100 g cold butter, cubed
- 2 tablespoons light brown sugar
- 1/4 teaspoon cinnamon

Sift all purpose flour and add in the bowl with whole wheat flour, sugar and cinnamon. Add butter and crush with fingers until ctumbs. Add water and quickly form crust into the ball. Wrap with a plastic foil, flatten to a disc shape and transfer into the fridge for 1 hour.

remaining ingredients:
- 300 g strawberries
- 11 teaspoons stawberry and white chocolate  jam
- about 2 tablespoons light brown sugar
- 1 tablespoon potato starch
- 1 lightly beaten egg+ a little bit of milk

Cut strawberries into quarters and stirn in potato starch.
Preheat oven to 180 C.
Take the crust out of the fridge and roll out into a 3-4 mm circle, then cut 11 cm cirles with cookie cutter. Add jam into the center of circle and 3- 4 starberry guarters, leaving sides. Next take sides of the circles into the center and cover strawberries. Sprinkle top with sugar and add galettes into abaking sheet lined with parchment paper. Take galettes into the preheated oven and bake approx. 30 minutes until golden brown. Remove from the oven and set aside to cool.
Enjoy!







14 komentarzy:

  1. O mamo :) ależ pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Osoba, która je znalazła jest szczęściarzem! :) Pyszne zakończenie sezonu truskawkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chciałabym być tym szczęśliwcem, który odnalazł torbę :) cudowne tartaletki! i zdjęcia piękne, jak zawsze zresztą :*
    truskawek nie będzie, ale będą brzoskwinie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne zdjęcia...


    szkoda,że sezon na truskawki trwa tak krótko...

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie galette to dopiero zdobycz :D Na pewno ktoś miał dzięki Tobie bardzo słodki dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Małe słodkie cudowności :) !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale wspaniałe! A ta serwetka, piękna! *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalazłam się tutaj dzięki tej cynamonowej nazwie :-) A te mini pyszności wyglądają naprawdę znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  9. są świetne! takie ,,na raz" Muszę sobie takie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe! Szkoda, że ja nie znalazłam Twojej torby :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej, jak ja bym się z takiego znaleziska ucieszyła. A tak serio, to szkoda,że nie zrobiłaś ich na rozpoczęcie sezony. Robiłabym codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne to galette :) Szkoda, że to koniec już truskawek :(

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...