sobota, 23 marca 2013

Rozpoczęcie wielkanocnego kucharzenia. Na początek zdrowo i zielono.

Pasta z awokado. Jajka i kanapki.



Od dzisiejszego dnia postanowiłam dodawać przepisy, które mogą kojarzyć nam się z Wielkanocą, bo ja osobiście ją uwielbiam. Już nie mogę się doczekać aż w domu będzie żółto- zielono<swoją drogą mam nadzieję, że za oknem też tak będzie>, z rzeżuchą i żonkilami na stole.
Chyba każdy się ze mną zgodzi, że pierwsze skojarzenie z Wielkanocą to jajko. W przeróżnych formach, od zwykłego jajka na twardo z majonezem, przez kolorowe pisanki i wydmuszki po jajka faszerowane i ciasteczka w kształcie jajka do lukrowania. Można powiedzieć, że jajko na Wielkanoc króluje.I powinno królować, bo jest składnikiem kopalni przepisów, które mogą uruchomić naszą wyobraźnię. A wyobraźnia w kuchni jest przecież niezbędna.
Tym razem wzięłam jajko z tej strony "od faszerowania". Musiałam na szybko zrobić coś z awokado, bo kompletnie o nim zapomniałam i leżało sobie w lodówce, czekając aż w końcu go wyciągnę i zrobię z nim coś pożytecznego.
A że miałam ochotę dzisiaj na jajko na twardo postanowiłam zrobić sobie pastę.
Najdłuższym etapem jest chyba gotowanie jajek, więc raczej się nie naczekałam, ale to dobrze, bo mając w myślach pyszne awokado z twarożkiem robiłam się głodna w sekundę.
Pasta jest pyszna. Delikatna i ostra zarazem z chrupiącą i słodką kukurydzą. Twaróg z awokado tworzą niesamowite połączenie, które mogłabym jeść na okrągło.
Więc, jeśli nie macie, co robić z awokado....teraz już macie; D

Pasta z awokado i twarogu
miska pasty< jak na zdjęciu>

składniki:

- dwa awokado
- 200 g twarogu chudego
- 1 mała cebula
- 1/3 puszki kukurydzy
- garść pestek słonecznika
- 1/4 łyżeczki papryki ostrej,
- sól i pieprz

ponadto:
- jajka <pasty jest dużo, więc na 10- 15 jajek wystarczy spokojnie>
- siemię lniane
- kilka kromek chleba żytniego

 Cebulę pokroić w drobną kosteczkę. Odstawić
Pestki słonecznika podprażyć na suchej patelni ok 5 min. Odstawić.
Awokado przekroić na pół. Połowy skręcić w odwrotną stronę i oddzielić od siebie. Do pestki wbić nóż, przekręcić i wyjąć pestkę. Pokroić połówki awokado na 4- 5 plastrów. Dużą łyżka wybrać miąższ ze skórki i pokroić w kosteczkę< moje awokado było bardzo dojrzałe, więc wystarczyło, że pociągnęłam za końcówkę skórki i sama odchodziła>. Następnie włożyć do miski i za pomocą praski do ziemniaków <taka> rozgnieść awokado. Dodać twaróg, kukurydzę, pestki słonecznika, cebulę i wymieszać dokładnie.
Dodać paprykę, sól i pieprz do smaku. Wszystko wymieszać.
Jajka ugotować na twardo. Do osolonej i gotującej się wody dodać jajka. Zmniejszyć ogień i gotować przez 8.5 minuty. Następnie cały garnek dać do zlewu i zalać zimną wodą. Wyciągnąć jajka z wody, wytrzeć ścierką, obrać i przekroić delikatnie na pół. Wybrać żółtka< jeśli nie chcecie ich marnować, można je śmiało dodać do pasty: )> i wypełnić pastą z awokado.
Każde jajko posypać siemieniem lnianym.

Pastę można jeść również z chlebem lub samą, bez niczego, mnie przynajmniej tak smakuje: )
Smacznego!














1 komentarz:

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...