sobota, 1 czerwca 2013

Coś dla fanów kawy

Coffeedoodles



Uwielbiam kawę. Przez smak i zapach. Nie dlatego, że rano, kiedy ją wypiję, nie boli mnie głowa i nie czuję się ospała< ale to chyba efekt placebo; D>. Kawę trzeba pić dla samej rozkoszy smaku i aromatu, bo posiada go bez wątpienia. 
Pomyślałam, czemu więc nie upiec ciasteczek, które będą miłą odmianą dla kubka kawy, choć kawa w połączeniu z ciasteczkami to już rozpusta sama w sobie: )
Przepis pochodzi z książki Nigelli, "Jak być domową boginią" na klasyczne snickerdoodles, ale zamiast całej mąki, użyłam kawy rozpuszczalnej, wcale nie zaparzonej, po prostu sypkiej kawy, przez co ciastka są naprawdę kawowe i małe dzieci nie będą raczej za nimi przepadać: )
Co innego dorośli, moi znajomi ze studiów zajadali się bez słowa, a mama porywała ciągle jeszcze jedno ciastko do kawy, mówiąc "dobra, to będzie ostatnie".
Oczywiście klasyczne snickerdoodles są wspaniałe, jednak kawowa odmiana jest bardziej wyrazista w smaku, a poprzez cynamonową posypkę również przyjemnie słodka, choć z tą słodkością nie chce przesadzić, to nie jest ulepkowato słodka kawa: )
Zapach ciasteczek powala... kiedy otworzyłam następnego dnia puszkę z ciasteczkami od razu poczułam aromat kawy, który od razu pobudził moje kubki smakowe, więc dla samego zapachu warto je zrobić: )
Nastawcie piekarnik, zróbcie kawę w kubku do ciastek i delektujcie się smakiem wspaniałych chrupiących ciasteczek...: )

ps. Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka!; )

Coffeedoodles
ok 24 ciasteczka

składniki:
- 225 g mąki pszennej
- 25 g kawy rozpuszczalnej( przypominającej mąkę, ja użyłam Nescafe Sensazione Creme)
- 125 g masła w temperaturze pokojowej
- 1 duże jajko
- 100 g cukru
- 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

składniki na posypkę:
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1- 2 łyżki cukru

Mąkę przesiać do miski i dodać kawę, proszek do pieczenia, sól, gałkę muszkatołową i wymieszać.
Masło utrzeć z cukrem na jasny puch, po czym wmiksować jajko i ekstrakt waniliowy.
Do masła dodać sypkie składniki i dokładnie wymieszać, aż masa będzie gładka, bez grudek.
Składniki posypki połączyć ze sobą.
Rozgrzać piekarnik do 180 stopni <u mnie termoobieg>.
Urywać kawałki ciasta i formować z niego kulki wielkości orzechów włoskich. Każdą kulkę obtoczyć dokładnie w cynamonowej posypce i układać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia w odstępach, ponieważ ciastka urosną< mniej więcej 2- 3 centymetrowych>.
Włożyć blaszki do nagrzanego piekarnika i piec ciasteczka przez ok 15 min, aż kulki będą wyrośnięte, twardawe przy dotknięciu i popękane.
Upieczone ciasteczka układać na kratce i zupełnie ostudzić.
Ciasteczka nieziemsko smakują z lodami bakaliowymi: )
Smacznego!









  

Kawa...i co dalej?

3 komentarze:

  1. Takie małe słodkości idealne do kawki - muszę koniecznie je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na pyszne ciasteczka..dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pychotka:)polecam ananasa z syropem kawowym dostępne na www.anielskieprzysmaki.pl

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...