piątek, 14 marca 2014

Prościej i smaczniej się nie da. Spaghetti z czosnkiem, suszonymi pomidorami i natką pietruszki

Spaghetti z czosnkiem, suszonymi pomidorami i natką pietruszki



Czasem jest tak, że nie mamy nawet 30 minut na obiad. Czas nas goni, a my zjadamy na szybko jakieś kanapki albo jakiegoś gotowca odgrzewanego w mikrofalówce, żeby tylko coś zjeść, zapchać żołądek i mieć z głowy "obiad". Nie byłabym szczera z Wami, gdybym powiedziała, że ja tak nigdy nie robię, że zawsze znajduję choć trochę czasu na dobry obiad, który nie składa się z chociażby gotowych proszkowych zup. Zdarza mi się pochłaniać skrawek jedzenia w biegu, nie myśląc o tym, że przecież za chwilę i tak będę głodna.
Ale ten przepis jest pewnego rodzaju ratunkiem, bo przyrządza się go tyle, ile gotuje się makaron. Najbardziej podoba mi się to, że z tak niewielu składników uzyskujemy danie, które jest wyśmienite w smaku. Włosi byliby zachwyceni, oni nie lubią przesadzać, lubią prostotę, choć oczywiście musi być smacznie. Czytałam kiedyś książkę na temat kuchni włoskiej, opowiedzianej wspomnieniami brytyjskiego krytyka kulinarnego, postanawiającego wyruszyć w kulinarną podróż po Włoszech skuterem. Przeczytałam ją bardzo szybko, bo czyta się ją łatwo, lekko i przyjemnie. Można przybliżyć sobie choć trochę ten wspaniały włoski smak: )

Spaghetti z czosnkiem, natką pietruszki i suszonymi pomidorami
2 porcje

składniki:
- 200 g makaronu spaghetti- ja użyłam większego makaronu z dziurką w środku, więc zużyłam go mniej
- 2 ząbki czosnku
- 3 suszone spore pomidory< moje nie były z zalewy, ale można takich użyć>
- 1/2 pęczka natki pietruszki
- szczypta płatków chilli
- sól, pieprz
- kawałek sera do posypania- najlepiej parmezan, u mnie była mozzarella
- 1 łyżka oliwy z oliwek

Nastawić wodę na makaron. Kiedy będzie się gotować wrzucić makaron i gotować al dente.
W międzyczasie czosnek pokroić w drobną kostkę, suszone pomidory w cienkie słupki a natkę pietruszki posiekać.
Kiedy makaron będzie prawie gotowy rozgrzać na patelni oliwę, wrzucić czosnek, suszone pomidory i płatki chilli, smażyć przez chwilę aż zacznie pachnieć. Dodać połowę natki pietruszki i wymieszać. Na patelnię dodać ugotowany makaron. Posolić i popieprzyć do smaku. Następnie dodać pozostałą część natki pietruszki. Wszystko wymieszać i przekładać na talerze. Obsypać startym parmezanem, bądź, jak u mnie pokrojoną w kostkę mozzarellą.
Smacznego!




inspiracja: klik klik

13 komentarzy:

  1. tytuł potrawy - pasuje idealnie! :) to aż dziwne, że tak prosta potrawa może ogromnie zachwycać podniebienie. ale moim zdaniem takie są najlepsze. są niepozornie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie makaronowe prostotki, ale muszę przyznać, że jeszcze bardziej uwielbiam tę serwetkę w "łowickie" kolorowe paski :-) Genialna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie pyszności, uwielbiam takie nieskomplikowane dania z moim ukochanym makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. szybkie, smaki boskie-nic więcej mi nie trzeba :D
    Ej, ale czasem zupka chińska jest też dooobra, a co! Gdyby nie ona, nie docenialibyśmy domowych obiadków:D

    Swoją drogą, co to za makaron? Meeega :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest makaron Bucatini, znalazłam kiedyś w jakimś supermarkecie; D

      Usuń
  5. przyznam, że sama czasami w biegu zjem coś, a szczególnie w szkole kiedy czas na jedzenie jest ograniczony i to zbyt bardzo, a ja wolę jednak delektować się smakiem :) do spaghetti mam uraz, ale zmieniam makaron składniki pozostawiam i jest idealnie - świetne danie!

    i ciekawe zmiany na blogu ;) podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  6. Utrafiłaś w jedne z moich miłości kulinarnych. Natka i suszone pomidory. Jak ja uwielbiam proste dania!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I tak jest najlepiej! Szybciutko, prosto i przyjemnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak, szybki makaron to jest to! Zawsze w szafce/lodówce będzie coś, z czego da sie zrobić sos do makaronu. Czasem to sos mam gotowy jeszcze przed makaronem :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. I więcej czasu na bardzo różne rzeczy, i smaczny obiad, i ładne zdjęcie...:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ulubione jedzonko :) szybko i smacznie, no i oczywiście makaronowo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż mi w brzuchu zaburczało :D mniammm

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie "proste" obiady! Smaczne i kolorowe! Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...