wtorek, 4 marca 2014

Śniadaniowe jajka z piekarnika

Jajka zapiekane ze szpinakiem, papryką i serem feta



Zazwyczaj jem śniadania na słodko, ale czasem nachodzi mnie ochota na coś wytrawnego. Wtedy najczęściej robię sobie śniadanie, którego głównym składnikiem jest jajko. To śniadanie przypadło mi jeszcze bardziej do gustu, bo jest w nim szpinak, czyli coś co absolutnie bardzo lubię. Muszę przyznać, że jestem jego fanką. Oczywiście musi być dobrze zrobiony, czyli, jak dla mnie musi być czosnek i masło. Bez nich szpinak nie jest tak pyszny.
Są to dwie małe porcję, ale jeśli dorzucić bułkę z śmietankowym twarożkiem i kawę myślę, że dwie osoby się najedzą: )

Znowu nazbierało mi się trochę śniadaniowych przepisów, więc być może na blogu będzie przez chwilę śniadaniowo: )

Jajka zapiekane ze szpinakiem, papryką i serem feta
2 kokilki o średnicy 9 cm- 2 malutkie porcje

składniki:
- 3 jajka
- 60 g świeżego szpinaku
- 1 ząbek pokrojonego w drobną kostkę czosnku
- 1 łyżeczka masła
- 1/2 małej czerwonej papryki
- 40 g sera feta
- 1 łyżka śmietany 12%
- sól, pieprz, zielona część dymki do dekoracji

 Piekarnik nagrzać do 200 stopni< grzanie góra- dół>.
Na patelni rozgrzać masło, dodać szpinak i pokrojony czosnek. Smażyć chwilę aż szpinak zwiędnie, doprawić solą i pieprzem.
Paprykę pokroić w większą kostkę. Jajka roztrzepać w misce ze śmietaną, dodać szpinak i paprykę, wszystko wymieszać. Gotowe jajka przelać do kokilek, wstawić do nagrzanego piekarnika i zapiekać ok. 15- 20 minut. 10 minut po rozpoczęciu zapiekania posypać wierzch jajek fetą i dalej zapiekać.
Gotowe jajka posypać cebulką dymką. Można je wyciągnąć z kokilek.
Smacznego!



Wytrawne Vege Śniadanie

11 komentarzy:

  1. ty to wyciągnęłaś z kokilki! Wow, myślałam, że się nie da :D
    Ale tak, dla mnie szpinak potrzebuje 3 rzeczy: masło, czosnek i gałka :D

    Ale pyszne i te kolory o poranku, jestem za ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak wytrawne śniadanie to na pewno musi być coś pysznego ja twoja dzisiejsza propozycja! świetnie wygląda, tak podane, a w smaku pewnie jeszcze lepsze! spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. podobają mi się baaaardzo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Po takim śniadaniu reszta dnia musi być równie piękna :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne! A mi właśnie szpinak w lodówce zalega! Myślisz że z tej firmy na muffinki wyjdą dobrze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, myślę, że spokojnie wyjdą, tylko, że będzie ich więcej ale będą mniejsze; )

      Usuń
  6. Wygląda przepysznie :) dla takiego śniadania to bym szybko wstała z łóżka :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie wyglądają te zapiekane jajka! Królewskie śniadanie :)

    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award - zachęcam do wspólnej zabawy:), szczegóły znajdziesz na http://www.brulionspadochroniarza.pl/2014/03/szarlotka-z-jajecznym-budyniem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo bardzo dziękuję!! Przy najbliższej okazji chętnie odpowiem na pytania!: )

      Usuń
  8. Wow, wyglądają świetnie. Super pomysł na urozmaicenie śniadań :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...