piątek, 16 października 2020

Placuszki na kwaśnej śmietanie z gruszką

 Sour cream pancakes with pear, for English scroll down


Dawno nie jadłam żadnych placuszków. Nie było mi z nimi ostatnio po drodze, ale ostatnio musiałam zużyć dość sporą ilość kwaśnej śmietany i pomyślałam, że świetnie nada się do placuszków. Nie myliłam się, to jedne z najsmaczniejszych placuszków, jakie kiedykolwiek zrobiłam, a jest ich na blogu trochę. Są delikatne i puszyste a w środku miękkie i mokre. 
Użyłam bardzo gęstej i tłustej śmietany, miała w sobie 35% tłuszczu. Odkąd spróbowałam jej po raz pierwszy, zakochałam się w jej smaku i konsystencji. Idealnie nadaje się nie tylko do tych placuszków, ale również, jako dodatek do ziemniaczków czy jako baza do mizerii.

Placuszki na kwaśnej śmietanie z gruszką
ok 12 sztuk

składniki:
- 160 g mąki pszennej
- 240 g gęstej kwaśnej śmietany, u mnie 35%
- 2 jajka
- 2 łyżki cukru
- 1 duża gruszka
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli

Oddzielić białka od żółtek. W misce połączyć żółtka oraz cukier i ubijać do lekkiego zwiększenia objętości. Następnie dodać śmietanę i zmiksować do połączenia. Dodać przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia i wymieszać- masa będzie gęsta.
Gruszkę obrać i pokroić w kostkę, dorzucić do masy i delikatnie wymieszać. 
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, następnie partiami dodawać do masy gruszkowej, mieszając delikatnie szpatułką do połączenia. 
Masę nakładać na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju i smażyć z obydwu stron na złoty kolor.
Smacznego!

Sour cream pancakes with pear
around 12 pancakes

ingredients:
- 150 g wheat flour
- 240 g thick sour cream, I used 35%
- 2 eggs
- 2 tablespoons sugar
- 1 big pear
- 1/2 teaspoon baking powder
- pinch of salt

Separate whites from yolks. In a bow add yolks and sugar and beat until it has increased volume a bit. Next add sour cream and mix until combined. Add sifted flour and baking powder, mix until combined- batter will be thick.
Peel pear and dice, add to the batter and carefully mix into it.
Beat whites with pinch of salt until stiff peaks. Gradually add into the pear batter and stir carefully with spatula until combined. 
Put batter on a hot oiled frying pan. Fyr on both sides until golden brown.
Enjoy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...