piątek, 12 maja 2023

Gęsta zupa pomidorowa z orzo i kiełbasą

 Creamy orzo tomato soup with sausage, for English scroll down


Trochę mnie tu nie było, ale święta i później moje wakacje ugruntowały pożądanie dla większego niż zwykle odpoczynku, na który naprawdę długo czekałam. Nie gotowałam zbyt wiele, nie plądrowałam Internetu oraz książek kucharskich w poszukiwaniu inspiracji, nie mam przygotowanych żadnych przepisów ze szparagami i rabarbarem, na które jest teraz sezon. Ale musiałam się trochę odciąć, bo ostatnio dźwigałam na swoich barkach trochę zbyt wiele. Przede mną jeszcze parę tygodni sporego stresu związanego z egzaminami z języka norweskiego, ale obiecałam sobie, że od czerwca zadbam o siebie jeszcze mocniej. Być może przepisy będą pojawiać się odrobinę rzadziej, ale obiecuję, że nie zniknę na zawsze :)
Ta zupa to hit u mnie w domu, robię ją naprawdę często, ponieważ jest bardzo prosta w zrobieniu i jest przepyszna. Mam w domu również fana makaronu orzo, więc wszystko z tą zupą nam kliknęło. Jest gęsta, kremowa i pomimo niewielu składników, ma mnóstwo smaku w sobie. Koniecznie jej spróbujcie, jeśli lubicie zupy pomidorowe :)

Kremowa zupa pomidorowa z makaronem orzo i kiełbasą
4 porcje

składniki:
- 400 g kiełbasy śląskiej
- 800 g passaty pomidorowej
- 1 litr bulionu
- 180 g makaronu orzo
- 150 g creme fraiche
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 200 g szpinaku
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka suszonej bazylii
- 1 łyżeczka suszonego oregano
- szczypta płatków chili
- sól, pieprz do smaku
- starty parmezan do dekoracji

Cebulę oraz czosnek pokroić w drobną kostkę, kiełbasę w plasterki.
W dużym garnku rozgrzać 2-3 łyżki oliwy, następnie dodać cebulę i smażyć do zeszklenia, dodać czosnek oraz płatki chili i smażyć jeszcze chwilę, Dodać kiełbasę i smażyć aż się zrumieni. Następnie wlać bulion i zagotować całość, po czym dodać passatę pomidorową, cukier, bazylię oraz oregano. Całość ponownie zagotować. Wsypać orzo i gotować go ugotowania makaronu i zgęstnienia- ok 10 minut. Dodać szpinak i wymieszać dokładnie, następnie przyprawić solą i pieprzem do smaku. Zupę zdjąć z ognia i powoli dodawać creme fraiche, mieszając cały czas do połączenia. Zupę podawać od razu ze startym parmezanem. Uwaga! Zupa mocno gęstnieje w lodówce.
Smacznego!

Creamy orzo tomato soup with sausage
4 portions

ingredients:
- 400 g smoked sausage, I used Polish sausage
- 800 g tomato passata
- 1 liter stock
- 180 g orzo pasta
- 150 g creme fraiche
- 1 onion
- 2 garlic cloves
- 200 g spinach
- 1 teaspoon sugar
- 1 teaspoon dried basil
- 1 teaspoon dried oregano
- pinch of chili flakes
- salt pepper to taste
- grated Parmesan cheese for topping

Finely dice onion and garlic, slice sausage. 
In a big pot heat 2-3 tablespoons olive oil, add onion and fry until glossy, then add garlic and chili flakes and fry for a minute. Add sausage and fry until golden. Pour stock and bring to boil then add tomato passata, sugar, basil and oregano, bring everything to boil. Add orzo pasta and cook until cooked and thickened, around 10 minutes. Add spinach and cook for a minute until wilted. Season with salt and pepper. Turn off the stove and gradually add creme fraiche, stirring constantly.  Serve with grated Parmesan on top. Be careful, soup is getting quite thickened while storing in a fridge.
Enjoy!



5 komentarzy:

  1. Odpocznij i zadbaj o siebie ale proszę nie znikaj na zbyt długo 😢

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy zasługuje na odpoczynek! Ale wracaj, wracaj tu raz na jakiś czas chociaż z przepisem. 💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziękuję bardzo, to takie turbo miłe ❤️

      Usuń
    2. A twoje przepisy są turbo smaczne! 😋😋

      Usuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...