czwartek, 5 listopada 2015

Naleśniki owsiano- migdałowe z gruszką

Naleśniki owsiano- migdałowe z gruszką

Oat and almond crepes with pear, for English scroll down


Te naleśniki zrobiłam przede wszystkim dlatego, że nie miałam na tylu zmielonych migdałów, żeby zrobić ciasto, ale na tyle, żeby dodać je, jako dodatek do "czegoś". Tym czymś okazały się być naleśniki, swoją drogą bardzo smaczne naleśniki. Szczerze powiedziawszy uwielbiam je smażyć, we wszystkich wydaniach- każdy naleśnik mi smakuje. Oczywiście musi być dobrze usmażony a proporcje składników odpowiednio dobrane, ale nieważne z czym byłby naleśnik, dla mnie i tak będzie pyszny. Na tym chyba cała ich magia właśnie polega:) 

Naleśniki migdałowo- owsiane
ok 5 sztuk

składniki:
- 50 g mąki owsianej
- 50 g mielonych migdałów
- 40 g mąki pszennej 
- 250 ml mleka
- 1 jajko
- szczypta soli
- 1- 2 gruszki
- ulubione smarowidło do smarowania

Mąki połączyć razem ze sobą ze szczyptą sol i migdałami. W osobnej misce połączyć jajko z mlekiem, a następnie wlać do suchych składników. Całość dobrze wymieszać do powstania gładkiej  konsystencji. Na patelni rozgrzać odrobinę masła, po czym nalewać po chochelce masy i smażyć z obydwu stron. W międzyczasie pokroić gruszkę. 
Usmażonego naleśnika wysmarować kremem, a następnie ułożyć parę plasterków gruszki, całość zwinąć i podawać. 
Smacznego!

Oat and almond crepes with pear
5 crepes

ingredients:
- 50 g oat flour
- 50 g ground almonds
- 40 g all purpose flour
- 250 ml milk
- 1 egg
- pinch of salt
- 1- 2 pears
- favourite spread to serve

In a bowl combine flour, almonds and salt. In another bowli combine egg and milk, then pour into the dry ingredients and stir to combine. The batter should be smooth. Heat a small piece of butter on a frying pan over medium heat, pour 1/4- 1/3 cup batter into the frying pan and fry until golden on each side. Serve with spread and pears. 
Enjoy!




15 komentarzy:

  1. O mamo! Moje kubki smakowe wariują, jak widzę te naleśniki :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. ojeju! moje serce płacze że nie mam tych naleśniorków przed sobą! :(
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kilka dni temu robiłam naleśniki z mąki pełnoziarnistej, bardzo lubimy z różnymi dodatkami - biały ser lub dżem z czarnej porzeczki zrobiony przez mamę (; naleśniki nigdy się nie nudzą. Twoje z gruszkami wyglądają pysznie! (:

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm wspaniały deser albo śniadanko !

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogę jeść cały dzień i nie znudzi mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i ty mnie jeszcze do siebie nigdy nie zaprosiłaś.. a ja wiem czemu! Bo bym ci wszystko zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wysmażone i ta gruszka tak równo pociachana ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. jakie ładniutkie naleśniki! nie jadłam jeszcze z orzechami, muszę koniecznie kiedyś usmażyć takie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Boskie naleśniki! I jak te gruszki w plasterkach ładnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wypasione naleśniki, wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale obłędnie wyglądają! Aż zrobiłem się głodny :D

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne połączenie, aż mam ochotę zjeśc naleśnika :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Naleśniki???
    Zawsze, wszędzie i w każdej postaci - cudowne śniadanie, obiad lub deser :)
    Bardzo apetyczne te migdałowo-owsiane z gruszką. Pozdrawiam.
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam naleśniki - jeść. Bo smażyć nie potrafię ;)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...