wtorek, 17 listopada 2015

Scones maślankowe

Scones maślankowe

Buttermilk scones, for English scroll down


Uwielbiam scones na śniadanie. Najbardziej smakują mi jeszcze ciepłe z kremowym serkiem i miodem z odrobiną cynamonu. Niebo. Kiedy tylko mam rano czas lubię się rozpieszczać pysznymi śniadaniami z bardzo prostego powodu, po takiej uczcie cały dzień wygląda inaczej, lepiej. Jedzenie potrafi poprawić humor, nawet wtedy, kiedy nie spodziewamy się tego. Dlatego warto czasami puścić wodzę fantazji i rozkoszować się chociażby takimi scones na śniadanie, nawet jeśli miałoby to zająć godzinę:)

Scones maślankowe
12 sztuk

składniki:
- 260 g mąki pszennej
- 2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 50 g miodu
- 180 ml zimnej maślanki
- 75 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
- 1/2 łyżeczki soli

Piekarnik nastawić na 200 stopni- grzanie góra- dół.
Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia i solą, dodać masło i rozetrzeć w palcach do powstania kruszonki, wstawi na 10 minut do lodówki. Następnie dodać miód oraz maślankę i szybko połączyć. Na omączonej powierzchni zagnieść ciasto i rozwałkować na gruby- ok 1- 1.5 cm placek. Z ciasta wycinać krążki o średnicy ok 5-6 cm. Gotowe scones przenieść na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika. Piec ok 12 minut do zrumienienia. Po tym czasie wyjąć z piekarnika i chwilę ostudzić.
Smacznego!

Buttermilk scones
12 scones

ingredients:
- 260 g all purpose flour
- 1 1/2 teaspoon baking powder
- 50 g runny honey
- 180 ml cold buttermilk
- 75 g cold butter, cubed
- 1/2 teaspoon salt

Preheat oven to 200 C. 
Sift flour with baking powder and salt, add butter and crush with fingers to crumble. Take into a fridge for 10 minutes. Next add honey and buttermilk and stir quickly to combine. Take the batter onto a floured surface and knead a dough. Roll out into a 1- 1.5 cm thick dough and cut 5- 6 cm circles. Take the scones into a baking sheet lined with parchment paper and take into the preheated oven, bake approx. 12 minutes until golden brown. Remove form the oven and cool for few minutes.
Enjoy!







17 komentarzy:

  1. Jak ślicznie wyrosły, piękne, w sam raz na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na śniadanie idealne:-) Jaka się głodna zrobiłam i nie czekałabym nawet na śniadanie;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja to scones kooocham pod każdą postacią <3

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jeszcze nigdy nie jadłam scones, aż wstyd się przyznać :) Ale jak czytam o Twoje pysznej metodzie ich podania, to od razu mam ochotę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne - i scones i zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Angie, poproszę jutro takie na śniadanie! Najlepiej z dostawą do domu! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy nie jadlam scones! wygladaja super!

    OdpowiedzUsuń
  8. typowe scones, które tutaj można spotkać wszędzie :) najlepszy jest fakt, że wegańskie też można zajadać <3
    cudne zdjęcia! czarujesz :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie smakowite :) Zjadłabym takie śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślinka cieknie ! Smaczny pomysł na początek dnia :))

    OdpowiedzUsuń
  11. super fotografie i fajny przepis. ładnie tu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie robiłam i nie jadłam a kiedy patrzę na nie to ślinka cieknie. Oj, zajadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy ich nie jadłam, i koniecznie będę musiała wypróbować Twój przepis :) Czy zamiast maślanki mogę dodać kefir?

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że nie będzie problemu;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Scones na maślance są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...