czwartek, 4 listopada 2021

Gofry dyniowe

 Pumpkin waffles, for English scroll down


Kolejny dyniowy przepis, który podbił moją kuchnię. Jak często o tym wspominam, bardzo lubię śniadania. Ale nie takie w biegu, wtedy najczęściej go nie jem. Lubię leniwe śniadania, które celebruję podczas dnia wolnego. Lubię najpierw zrobić kawę, a później spokojnie zając się przygotowaniami. Kiedyś w takie dni najbardziej lubiłam robić placuszki, teraz przestawiłam się na gofry. Niestety moja gofrownica ma ostatnio trudny czas i za nic w świecie nie chce oddać mi gofrów, które przylepiają się do niej. Nie chcę jej wymieniać, bo ją lubię, dlatego staram się z nią walczyć. W tym wypadku udało się za drugim razem, pierwszą partię gofrów musiałam zeskrobywać z płytek. Kiedy posmarowałam płytki olejem (czego nigdy wcześniej nie musiałam robić), gofry wyszły wspaniałe. Wiem, że nie jest to wina ciasta, ponieważ poprzednie gofry, a był to przepis, który używam od lat, też się przylepiły. Nie wiem, co się stało, zawsze traktuję płytki gofrownicy ciepłą wodą, nigdy nie myłam ich szczotką ani druciakiem. Może zrobiłam już w sowim życiu za dużo gofrów? :)
Te gofry są pyszne, lekko chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku. Mają wspaniały, energetyzujący kolor i cudowny smak. Smakują wyśmienicie z syropem klonowym lub miodem. Nic tylko robić je na śniadanie;)

Gofry dyniowe
8 sztuk

składniki:
- 130 g mąki pszennej
- 150 ml mleka
- 2 jajka
- 2 łyżki cukru
- 60 g roztopionego masła
- 130 g puree dyniowego (użyłam dyni Hokkaido)
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/4 łyżeczki imbiru
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Mleko połączyć z jajkami, puree dyniowym oraz masłem. W osobnej misce przesiać mąkę, dodać cukier, proszek do pieczenia, cynamon, imbir oraz gałkę muszkatołową. Do suchych składników dodać mokre i wymieszać na jednolitą masę
Gofrownicę porządnie rozgrzać, następnie wlać ciasto i smażyć ok 5 minut na żłoty kolor.
Smacznego!

Pumpkin waffles
8 pieces

ingredients:
- 130  all purpose flour
- 150 ml milk
- 2 eggs
- 2 tablespoons sugar
- 60 g melted butter
- 130 g pumpkin puree (I used Hokkaido pumpkin)
- 1/2 teaspoon cinnamon
- 1/4 teaspoon ginger
- 1/4 teaspoons nutmeg
- 2 teaspoons baking powder

In a bowl combine milk, butter, eggs and pumpkin puree.
In another bowl sift flour and add sugar, baking powder, cinnamon, ginger and nutmeg.  Add wet ingredients into the dry and stir until smooth. 
Preheat waffle maker then add batter and fry around 5 minutes until golden.
Enjoy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...