czwartek, 17 sierpnia 2023

Portugalskie ciasto torta de requeijão

 Portuguese cake torta de requeijão, for English scroll down


Kiedy byłam w Portugalii w zeszłym roku, mama J. upiekła fantastyczne ciasto na nasze powitanie. Cała kolacja była zjednoczeniem wszelkich portugalskich przysmaków, ale to ciasto zapadło mi w pamięć na bardzo długo. Kiedy zapytałam jak jest zrobione, odpowiedziała, że ma w sobie biały, świeży ser portugalski, który nazywa się właśnie requeijão. Jest to biały ser, który wyglądem i smakiem przypomina dobrze wszystkim znaną ricottę. Ma jednak inną konsystencję i bardziej słony smak. Już wiedziałam, dlaczego tak bardzo mi smakuje to ciasto, przecież to sernik jest! :) 
Wróciwszy do Norwegii, zabrałam ze sobą trochę tego sera, bo wiedziałam, że nie będę w stanie nigdzie go kupić i odtworzyłam to ciasto zgodnie z przepisem mamy J. To proste ciasto, ale jego lekko lepka konsystencja i smak są dla mnie strzałem w dziesiątkę. Ricotta zamiast requeijão sprawdzi się równie dobrze, więc nie musicie się martwić brakiem dostępności tego sera. Oczywiście smak będzie nieco inny, ale też wspaniały. 

ps. Talerzyk na zdjęciu to typowa portugalska ceramika z regionu Alentejo:) 

Torta de requeijão
forma okrągła o średnicy 24 cm

składniki:
- 500 g sera requeijão lub ricotty
- 5 jajek
- 250-300 g cukru- ja dałam 250 g
- 100 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 50 g roztopionego masła
- szczypta soli

Piekarnik nastawić na 190 C- grzanie góra-dół. Składniki powinny mieć temperaturę pokojową. 
Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia i solą, odstawić.
Ser zmiksować z cukrem do połączenia, dodawać po 1 jajku i miksować tylko do połączenia. Następnie dodać masło i zmiksować jeszcze raz tylko do połączenia. Dodać mąkę i wymieszać szpatułką do połączenia. 
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, następnie przelać masę i wstawić do nagrzanego piekarnika, piec ok 45-50 minut, patyczek wbity w środek ciasta może być wilgotny, ale nie mokry od surowego ciasta. 
Ciasto wyjąć z piekarnika i całkowicie ostudzić- podczas studzenia opada, to normalne. 
Podawać z ulubionymi owocami.
Smacznego!

Torta de requeijão 
round form 24 cm

ingredients:
- 500 g requeijão  cheese or ricotta
- 5 eggs
- 250-300 g sugar- I used 250 g
- 100 g all purpose flour
- 1 teaspoon baking powder
- 50 g melted butter
- pinch of salt

Preheat oven to 180 C. All ingredients should have room temperature.
Sift flour with baking powder and salt, set aside. 
Mix sugar with cheese until combined, next add one egg at a time, mixing just until combined. Next add melted butter and mix just until combined. Add flour and stir carefully with spatula just to combined. 
Fill baking form with a parchment paper and pour the batter inside the form, then take to the preheated oven and bake 45-50 minutes. A toothpick inserted inside the cake can come out crumbly and humid but not wet from the raw cake. 
Take out the cake from the oven and set aside to cool completely. Serve with favourite fruits.
Enjoy!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...