sobota, 30 czerwca 2018

Sałatka z kuskusu perłowego, granatu i portugalskiego sera cuardo

Pearl couscous salad with pomegranate and Portuguese cheese cuardo, for English scroll down



Robiłam tę sałatkę już chyba 3 razy i za każdym razem znikała w mgnieniu oka. Dodatek granatu sprawia, że sałatka jest nieoczywista i trochę przypominająca kuchnię bliskiego wschodu. A co do sera! Nigdy wcześniej nie jadłam sera o podobnej strukturze i smaku. Jest wiele jego odmian, ta odmiana ma jasny, prawie biały kolor i jest dosyć twardy. ALE! Co ciekawe, wystawiony na działanie ciepła- na przykład słońca, mięknie i staje się cudownie kremowy. Jadłam też inną odmianę, koloru żółtego, który na zewnątrz jest twardy, prawie jak parmezan ale w środku.... Miękki jak camembert! Te sery skradły moje serce i z jednym postanowiłam zrobić sałatkę. Od razu mówię, na zdjęciach go nie zobaczycie, bo... spiesząc się zrobić sesję nie dodałam go do sałatki, ale wcześniej go pokroiłam, żeby na pewno nie zapomnieć:) Na sesji tego nie zauważyłam, dopiero później, kiedy zobaczyłam na blacie w kuchni talerz z serem, zdałam sobie sprawę, że zapomniałam o prawie najważniejszym składniku. Nie miałam czasu zrobić następnej sesji, więc musiało zostać bez sera. W każdym razie, jeśli tylko będziecie mieć okazję, kupcie go, może jest gdzieś dostępny w sklepach specjalizującym się serami. Ja swój dostałam prosto z Portugalii, nawet nie wiem, czy tu w Norwegii jest dostępny. Jeśli będziecie w Portugalii, na przykład na wakacjach, koniecznie zaopatrzcie się w ich sery, są naprawdę pyszne;)

Sałatka z kuskusu, granatu i portugalskiego sera cuardo
4 porcje

składniki:
- 200 g kuskusu perłowego
- 1 pomidor
- 1 marchew
- 1 mały granat
- paczka miksu sałat
- garść posiekanej pietruszki
- kilka plastrów sera "queijo de cabra cuardo"

- sok z połowy cytryny
- 3 łyżki oliwy
- sól, pieprz do smaku

Oliwę i sok z cytryny połączyć. Przyprawić solą oraz pieprzem.
Kuskus ugotować według zaleceń al dente, odcedzić w zimnej wodzie i odstawić.
Pomidor i ser pokroić w kostkę, marchew w słupki. Granat obrać i wyciągnąć jadalne pestki.
Wszystkie składniki wymieszać w misce, dodać dressing i podawać.
Smacznego!

Pearl couscous salad with pomegranate and Portuguese cheese cuardo
4 portions

ingredients:
- 200 g pearl couscous
- 1 tomato
- 1 carrot
- 1 small pomegranate
- mix salad pack
- handful chopped parsley
- several slices of "queijo de cabra cuardo" cheese

- juice of half lemon
- 3 tablespoons olive oil
- salt, pepper to taste

Mix olive oil with lemon juice, season with salt and pepper.
Cook couscous al dente following to the instructions on the package.
Cut tomato and cheese into cubes, carrot into stripes. Stir all ingredients in a bowl, add dressing and serve.
Enjoy!




2 komentarze:

  1. Cudne kuleczki z tego kuskusu :). I całość obłędna, tyle kolorów i smaków!

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna sałatka i z całą pewnością pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...