niedziela, 28 października 2018

Orecchiette z pistascjowym pesto, burratą, prosciutto i suszonymi pomidorami

Pistachio pesto orecchiette with burrata cheese, prosciutto and dried tomatoes, for English scroll down


To danie to kwintesencja tego, co przywiozłam z Włoch. Nie mogłam się powstrzymać, żeby nie kupić słynnego makaronu orecchiette czy wspaniałej burraty.... Muszę przyznać, że pochłonęliśmy to danie w dosłownie chwilę. Jest po prostu przepyszne! Bardzo ważnym składnikiem jest burrata, która dodatkowo wzbogaca sos. W Norwegii ciężko ją dostać, więc tym bardziej delektowałam się jej smakiem. Pesto pistacjowe natomiast pochodzi z Sycylii ale nie mogłam się oprzeć, żeby go nie kupić i nie spróbować. Jest to nic innego, jak zmielone na pastę pistacje bez żadnych dodatków. Makaron orecchiette jest wizytówką regionu Puglia, który mieliśmy okazję odwiedzić. W każdym sklepie można go kupić, na wagę, w opakowaniu. Każda restauracja ma danie z tym makaronem. Widziałam parę kobiet, które w ciasnych uliczkach Bari siadały przy stolnicy i robiły go z szybkością światła. 
Uwielbiam to danie po postu, co tu dużo mówić. I Włochy też uwielbiam;)

Makaron orecchiette z pesto pistacjowym, burratą, prosciutto i suszonymi pomidorami
2 porcje

składniki:
- 200 g makaronu orecchiette
- 4-5 suszonych pomidorów
- 3 łyżki pesto (pasty) pistacjowego
- 200 g burraty
- 3 plastry prosciutto
- 1 średnia cebula
- 2 ząbki czosnki
- trochę wody z gotowania makaronu
- sól, pieprz
- oliwa z oliwek

Makaron ugotować al dente zgodnie z opakowaniem- makaron orecchiette trzeba gotować dłużej, u mnie było wskazane 18 minut.
Cebulę i czosnek pokroić w drobną kostkę, pomidory w paski. Na oliwie zeszklić cebulę, dodać czosnek oraz pomidory i smażyć jeszcze chwilę. Dodać pesto, trochę wody- ok 5-6 łyżek i wymieszać. Przyprawić pieprzem i solą, dodać makaron i wszystko wymieszać. Przełożyć na talerz, prosciutto poszarpać na kawałki i dodać do makaronu. Burratę przekroić na pół i ułożyć na wierzch.
Podawać natychmiast.
Smacznego!

Pistachio pesto orecchiette with burrata, prosciutto and dried tomatoes
2 portions

ingredients:
- 200 g orecchiette pasta
- 4-5 dried tomatoes
- 3 tablespoons pistachio pesto
- 200 g burrata cheese
- 2 slices prosciutto
- 1 medium onion
- 2 garlic lcoves
- splash of water from cooking pasta
- salt, pepper
- olive oil

Cook pasta following the directions on the package- I was cooking 18 minutes. 
Cut onion and garlic into small cubes, dried tomatoes into stripes. Fry onion on olive oil until glossy, add garlic and tomatoes and fry for a minute more. Add pesto, several tablespoons of pasta water (around 5-6) and whisk together. Season with salt and pepper. Add pasta and whisk until combine. Transfer to plates. make smaller slices of prosciutto and add to the paste. Cut burrata in half and add on the top. 
Serve immediately.
Enjoy!







2 komentarze:

  1. Wreszcie udało mi się kupić ten makaron, do tego kolorowy 😉 Idealny posiłek na romantyczny obiad lub kolację. Krem pistacjowy zrobiłam na świeżo i po zjedzeniu połowy zorientowałam się, że brakuje szynki 😉 Po dodaniu już był sztos 🥰

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...