czwartek, 15 listopada 2018

Tajska zupa dyniowa

Pumpkin Thai soup, for English scroll down


Miałam ogromną ochotę na zupę dyniową. Na samym początku miałam po prostu ugotować zupę krem z dyni z grzankami, jednak przyszedł mi do głowy pewien pomysł. A co, gdyby połączyć jedną z moich ulubionych zup z dynią? Tak powstała jedna z lepszych zup, które jadłam. Gęsta, sycąca i o pięknym kolorze. Jeśli lubicie orientalne smaki, koniecznie musicie zrobić tę zupę, kiedy dynia jest na topie!

Tajska zupa dyniowa
6 porcji

składniki:
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 liście limonki kaffir
- 2 łyżeczki czerwonej pasty curry
- 2 papryki
- 150 g groszku cukrowego
- 500 g brokuła podzielonego na różyczki
- 1 puszka mleczka kokosowego
- 400 g puree dyniowego
- 2 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżka sosu rybnego
- 1 łyżka cukru
- 300 ml bulionu
- sól, pieprz
- sok z 1/2 limonki

Cebulę i czosnek drobno pokroić. Na patelni zeszklić cebulę, dodać czosnek i chwilę smażyć. Paprykę pokroić w paski. Na patelnię dodać liście limonki, paprykę i groszek cukrowy, smażyć chwilę. Dodać brokuła i smażyć jeszcze minutę. Dodać bulion, puree z dyni, mleczko kokosowe oraz paste curry i zagotować. Dolać sos sojowy, sos rybny i cukier. Całość przykryć i gotować na wolnym ogniu 15-20 minut. Po tym czasie dodać sok z limonki, przyprawić solą i pieprzem.
Podawać z makaronem i orzeszkami.
Smacznego!

Pumpkin Thai soup
6 portions

ingredients:
- 1 onion
- 2 garlic cloves
- 2 kaffir lime leaves
- 2 tablespoon red curry paste
- 2 tablespoons soy sauce
- 1 tablespoon fish sauce
- 2 red bell peppers
- 150 g sugar beans
- 1 can coconut milk
- 400 g pumpkin puree
- 500 g broccoli florets
- 1 tablespoon sugar
- 300 ml stock
- juice of 1/2 lime
- salt, pepper

Cut onion and garlic into small cubes. Fry onion in a big pan until glossy, add garlic and fry for a minute. Cut bell pepper into stripes and add to the pan with lime leaves and sugar beans. Fry for a minute, next add broccoli and fry for another minute. Add stock, pumpkin puree, coconut milk and curry paste. Stir until combined and bring to a boil. A fish sauce, soy sauce and sugar. Cook covered 15-20 minutes on low heat. Next add lime juice and season with salt and pepper.
Serve with noodles and peanuts.
Enjoy!


 




4 komentarze:

  1. A! Nie mam groszku a zrobiłabym natychmiast 😋

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam zapytać, czy coś zostało, ale się na pewno spóźniłam! Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Brzmi i wygląda fantastycznie - właśnie takich kolorów potrzebowałam w swojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham tę zupkę ❤❤❤ Robiłam jąvwiele razy ale nigdy nie pochwaliłam 😉 Dziś ponownie na moim stole.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...