piątek, 28 października 2022

Blondies z tahini i czekoladą

 Tahini and chocolate blondies, for English scroll down


Uwielbiam połączenie tahiny z czekoladą. To już nie pierwszy taki wypiek na blogu, gdzie te dwa składniki spotykają się ze sobą i pewnie też nie ostatni. Tym razem postanowiłam zrobić ciężkie, kleiste i bogate blondies. Nie zawiodłam się, bo akurat o taką konsystencję mi chodziło. Trudno było mi powstrzymać się od zjedzenia połowy blaszki, ale musiałam coś zostawić dla J, który również podzielał mój zachwyt:) Ciasto to jest dla smakoszy cięższych i lepkich ciast z zdecydowanie wyczuwalną tahiną :)

Blondies z tahini i czekoladą
blaszka 16x20 cm

składniki:
- 180 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 200 g cukru
- 120 g roztopionego masła
- 2 jajka
- 1 żółtko
- 140 g tahini
- ok 50 g ciemniej czekolady, posiekanej
- garść sezamu
- szczypta soli

Piekarnik nastawić na 180 C- grzanie góra-dół. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
W misce połączyć jajka, żółtko, masło, cukier oraz tahini. Do osobnej miski przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia, dodać sól i wymieszać. Do mokrych składników dodać suche i wymieszać do połączenia. Całość przelać do forny, posypać czekoladą i sezamem i wstawić do nagrzanego piekarnika, piec ok 25-30 minut. Ja piekłam 25 minut.
Ciasto wyjąć z piekarnika i odstawić do ostudzenia. 
Smacznego!

Tahini and chocolate blondies
16x20 cm form

ingredients:
- 180 g wheat flour
- 1 teaspoon baking powder
- 200 g sugar
- 120 g melted butter
- 2 eggs
- 1 egg yolk
- 140 g tahini
- around 50 g dark chocolate, chopped
- handful of sesame
- pinch of salt

Preheat oven to 180 C. Line the form with parchment paper.
In a bowl combine eggs, yolk, sugar, butter and tahini. In another bowl, sift flour with baking powder, add salt and stir until combined. Add flour mix into the wet ingredients and stir until incorporated. Pour batter into the form, sprinkle with sesame and chocolate then take to the preheated oven and bake around 25-30 minutes. I baked for 25 minutes. 
Take cake from the oven and set aside to cool.
Enjoy!





1 komentarz:

  1. Przepyszne wyszło 😍 Z kawką było to połączenie doskonałe.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...