poniedziałek, 24 maja 2021

Zupa szparagowa z młodymi ziemniakami

 Asparagus soup with baby potatoes, for English scroll down


Kiedy byłam dzieckiem, a później wczesną nastolatką, nienawidziłam każdej zupy z wyjątkiem pomidorowej z makaronem. Zupy mnie obrzydzały, szczególnie krupnik, jarzynowa albo ogórkowa. No i rosół, tłusty płyn bez smaku. Dzisiaj moje zdanie o zupach jest nader odmienne. Uwielbiam zupy, chyba każdą (no dobra, może oprócz szczawiowej, mój koszmar z przedszkola, do dzisiaj nie jestem w stanie się przekonać, żeby jej spróbować :D) i bardzo często je robię. Są sycące, łatwe i szybkie. Kombinacja składników jest chyba nieskończona, co jest wielkim plusem. 
Zupa, którą dla Was przygotowałam jest jedną z moich ulubionych przede wszystkim dlatego, że są w niej szparagi, które uwielbiam. Młode ziemniaczki również są mocnym faworytem. Do tego fasolka szparagowa- na razie mrożona, ale w sezonie warto użyć świeżej, a szparagi zastąpić cukinią lub papryką. Zupa ma aksamitny i delikatny smak za sprawą śmietanki oraz jest rześka i chrupiąca poprzez jędrne warzywa, więc na pewno przypadnie do gustu prawie wszystkim:)

Zupa szparagowa z młodymi ziemniakami
4-6 porcji

składniki:
- 2 litry bulionu (ja użyłam warzywnego)
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 marchewki
- 300 g mrożonej fasolki szparagowej
- 500 g szparagów
- 500 g młodych ziemniaczków
- garść posiekanej pietruszki
- garść posiekanego koperku (zapomniałam kupić świeżego, więc użyłam 1 łyżeczkę suszonego)
- 300 ml śmietanki 18% do zup (płynnej)
- sól, pieprz do smaku

Cebulę oraz czosnek pokroić w drobną kostkę, marchewkę w półplasterki, ziemniaki w kostkę. Ze szparagów odciąć zdrewniałą część i pokroić w mniejsze kawałki. 
W dużym garnku rozgrzać 3 łyżki oleju, dodać cebulę i smażyć do zeszklenia. Dodać czosnek i smażyć jeszcze chwilę. Dodać marchewkę i chwilę później fasolkę, smażyć 2-3 minuty. Dodać szparagi i wszystko wymieszać. Wlać bulion i zagotować. Następnie dodać ziemniaki i całość gotować ok 10 minut aż ziemniaki będą miękkie. Zupę zdjąć z ognia, dodać zioła i powoli wlać śmietankę. Całość przyprawić obficie solą i pieprzem i wymieszać.
Smacznego!

Asparagus soup with baby potatoes
4-6 portions

ingredients:
- 2 liters stock (I used veggie stock)
- 1 onion
- 1 garlic clove
- 2 carrots
- 300 g frozen green beans
- 500 g green asparagus
- 500 g baby potatoes
- handful chopped parsley
- handful chopped dill (I forgot to buy fresh so I used 1 teaspoon fry dill)
- 300 ml cream for soups, 18% fat
- salt, pepper to taste

Dice onion and garlic, cut carrot in half slices and potatoes in cubes. Cut out wooden part of asparagus and cut in smaller pieces. 
Heat 2-3 tablespoons oil in a big pot, add onion and fry until glossy, add garlic and fry for 30 seconds. Add carrot and green beans moment later, fry for 2-3 minutes. Add asparagus and stir everything well. Pour stock and bring to a boil. Next add potatoes and cook around 10 minutes until potatoes are tender. Take out from the stove, add parsley and dill and carefully pour cream. Season with good amount of salt and pepper and stir everything well.
Enjoy!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...