piątek, 21 stycznia 2022

Śródziemnomorska sałatka z orzo

 Mediterranean orzo salad, for English scroll down 


Orzeźwiająca, lekka i szybka sałatka. Tak mogłabym ją określić. 
Czasami nie mam za wiele czasu w domu na gotowanie. Czasem potrzebuję przepisów, które da się zrobić bez piekarnika albo bez długiego gotowania. Wtedy właśnie takie przepisy jak ten są mi najbliższe. 
Bardzo smakowała mi ta sałatka przede wszystkim poprzez soczysty i kwaskowaty dressing. To on nadał całemu daniu charakteru i rześkości. Użyłam również domowej oliwy, która dostałam prosto z Portugalii, więc to również wzniosło mój dressing na całkowicie inne wyżyny. Wiem, że posiadanie domowej oliwy nie jest czymś zwykłym w Polsce, ale już kupienie wysokiej jakości oliwy nie stanowi dużego problemu. Nie są to tanie rzeczy, ale kiedy będziecie przechowywać ją w odpowiedni sposób i używać tylko do dressingów to posłuży Wam na jakiś czas, a naprawdę warto w to zainwestować.
Dla mnie sałatka była najsmaczniejsza na drugi dzień, kiedy smaki dokładnie zblendowały się ze sobą:)

Śródziemnomorska sałatka z orzo
6 porcji

składniki na dressing:
- sok z 1 cytryny (ok 50 ml)
- 125 ml oliwy z oliwek (bardzo dobrej jakości, ja użyłam domowej)
- 2 łyżeczki suszonego oregano
- sól, pieprz

W misce połączyć sok z cytryny z oregano i przyprawić solą oraz pieprzem. Następnie powoli wlewać oliwę i miesząc do otrzymania emulsji, odstawić.

składniki na sałatkę:
- 500 g makaronu orzo
- 2 małe czerwone papryki
- 1 mała czerwona cebula
- 200 g oliwek kalamata bez pestek
- 200 g szpinaku
- 1 zielony ogórek
- 200 g sera feta

Makaron ugotować al dente, odcedzić zimną wodą i odstawić.
Paprykę, cebulę oraz fetę pokroić w kostkę. Szpinak pokroić w mniejsze części a oliwki w plasterki. Z ogórka wyciągnąć pestki i pokroić w kostkę. 
Makaron oraz wszystkie warzywa oraz ser wrzucić do miski, dodać dressing i całość delikatnie ale dokładnie wymieszać. Można jeść od razu lub odstawić na całą noc, aby smaki dokładnie się zespoliły.
Smacznego!

Mediterranean orzo salad
6 portions

ingrediens for dressing:
- juice of 1 lemon (around 50 ml)
- 125 ml extra virgin olive oil
- salt, pepper to taste
- 2 teaspoon dried oregano

In a bowl combine lemon juice, and oregano, season with salt and pepper and stir well. Gradually add olive oil, stirring all the time until emulsify. Set aside.

ingredients for salad:
- 500 g orzo pasta
- 2 small red bell peppers
- 1 small red onion
- 1 cucumber
- 200 g kalamata olives without stone
- 200 g spinach
- 200 g feta cheese

Cook orzo until al dente, then rain and set aside.
Dice bell pepper feta and onion, slice olives. Remove seeds from cucumber and cut in small cubes. Chop spinach for smaller pieces.
Add all ingredients in a bowl then pour dressing and stir carefully but well until combined. You can serve the salad immediately or set aside overnight in the fridge to combine the flavours.
Enjoy!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...