poniedziałek, 31 stycznia 2022

Dublin coddle- comfort food prosto z Dublina

 Dublin coddle, for English scroll down


O tym daniu przeczytałam, kiedy zbierałam informacje na temat tradycyjnego irlandzkiego gulaszu, którego możecie już znaleźć na blogu. Znalazłam wtedy artykuł o najbardziej popularnych irlandzkich daniach serwowanych w pubach i właśnie Dublin coddle było jednym z pierwszych na liście. Wiedziałam, że prędzej czy później przyjdzie czas, żeby zrobić to danie w domu, tym bardziej, że uwielbiam robić takie jednogarnkowe cuda. Nie za dużo przy tym roboty a jedzenia starcza nawet na trzy dni:) 
Dublin coddle to treściwe danie jednogarnkowe, idealne na rozgrzanie podczas zimowych dni. Jest to świetny przykład comfort food- jedzenia, które wywołuje u nas przyjemne wspomnienia, coś co robimy często  i z wielką przyjemnością. Myślę, że wielu z Was ten przepis przypadnie do gustu, ja jadłam Dublin coddle z wielką chęcią.

Dublin coddle
6 porcji

składniki:
- 1 kg ziemniaków (ja użyłam tych z cienką skórką i ich nie obierałam)
- 600 g kiełbasy- tradycyjnie brytyjskie kiełbaski pod nazwą "bangers", ja użyłam śląskiej i cienkich białych kiełbasek
- 250 g boczku
- 2 cebule
- 3 ząbki czosnku
- 2 marchewki
- 1 litr bulionu
- 330 ml piwa Guinness lub innego piwa w typie stout
- 2 liście laurowe
- garść posiekanej pietruszki
- sól, pieprz do smaku

Ziemniaki pokroić w ćwiartki (kawałki powinny być dosyć spore, aby nie rozgotowały się podczas duszenia), cebulę w piórka, czosnek w drobną kostkę, marchewki w półplasterki a boczek w paski. Jeśli kiełbasa jest długa, przekroić na mniejsze części.
Boczek podsmażyć w garnku żeliwnym na złoto, następnie zdjąć na talerz a do garnka dodać kiełbaski i przyrumienić. Zdjąć z na talerz a do garnka  wrzucić cebulę i trochę oleju, jeśli potrzeba. Cebulę smażyć do zeszklenia, dodać czosnek i chwilę smażyć. Wlać piwo i gotować 5 minut. Następnie dodać ziemniaki, marchewkę, pietruszkę oraz boczek i przyprawić solą i pieprzem. Na wierzch dodać kiełbasę i całość zalać bulionem, zagotować. Następnie zmniejszyć ogień, przykryć pokrywką i gotować ok 1-1.5 godziny aż wszystko będzie miękkie. Podawać z posiekaną pietruszką.
Smacznego!

Dublin coddle
6 portions

ingredients:
- 1 kg potatoes (I used these with thin skin so I didn't peel them)
- 600 g sausages- traditionally- British bangers, I used Polish sausage
- 250 g bacon
- 2 onions
- 3 garlic cloves
- 2 carrots
- 1 liter stock
- 330 ml Guinness beer or other stout
- 2 bay leaves
- handful chopped parsley
- salt, pepper to taste

Cut potatoes into quarters ( pieces should be big enough to not overcook while braising), onion in slices, garlic in small cubes, carrot in half slices and bacon into slices. If sausages are big cut in smaller pieces.
In a cast iron pan fry bacon until golden, remove and add sausages, fry until golden and remove as well. To the same pan add onion and a bit of oil if needed and fry until glossy, add garlic and fry for 30 seconds more. Pour beer and cook 5 minutes. Next add carrots, potatoes, parsley and season with salt and pepper, stir everything. Add sausages on top and pour stock, bring to a boil, then reduce temperature to low, cover with a lid and cook 1-1.5 hours until tender. Serve with more chopped parsley.
Enjoy!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...