piątek, 3 maja 2024

Zupa koperkowa z mlekiem kokosowym i białą kiełbasą

 Dill soup with coconut milk and white sausage, for English scroll down


Kiedy byłam nastolatką, lubiłam tylko zupę pomidorową, wyłącznie z makaronem. Wszystkie inne zupy mogły dla mnie wtedy nie istnieć, dlatego moja mama zdecydowanie najczęściej robiła zupę pomidorową z niedzielnego rosołu. Czasami udało jej się zrobić jarzynową, ogórkową albo koperkową. Z braku laku pewnie je jadłam, choć szczerze mówiąc nie pamiętam tego tak dokładnie. Dzisiaj historia jest jednak zupełnie inna, bo kocham zupy, wszelkie. Uwielbiam je jeść ale również gotować. Zupy są nieskomplikowane, bardzo wdzięczne i wystarczają na dłużej, można je zjeść o każdej porze i zwykle na następny dzień smakują jeszcze lepiej. 
Ta zupa wpadła mi do głowy, kiedy zobaczyłam stos koperku, pietrzącego się na blacie w kuchni. Miałam go uzyć do innego dania, ale ostatecznie tego nie zrobiłam. Nie chciałam go jednak wyrzucać, ale nie miałam też bardzo wiele czasu na jakieś skomplikowane dania. Mleko kokosowe dodałam w zasadzie z biegu, otwierając szafkę, kiedy zupa w zasadzie była już na ogniu. Muszę przyznać, że efekt był zdecydowanie lepszy niż oczekiwałam. Zupa jest kremowa, bogata w smak i wyrazista, zdecydoawnie lepiej smkowałaby z młodymi ziemniaczkami, albo chociaż nowymi, ale na nie jeszcze muszę trochę w Norwegi poczekać. Jeśli nie macie za wiele czasu, ale nadal chcecie zjeśc coś pysznego to zdecydowanie polecam Wam tę zupę :)

Zupa koperkowa z mlekiem kokosowym i białą kiełbasą
4-6 porcji

składniki:
- 1 litr bulionu
- 400 ml mleka kokosowego
- 300 g creme fraiche
- 2 duże parzone białe kiełbasy
- 800 g ziemniaków- w sezonie najlepiej młode ziemniaczki
- 2 marchewki
- 1 cebula
- 3 ząbki czosnku
- 1 duży pęczek koperku
- sól, pieprz do smaku
- 3 łyżki masła

Cebulę i czosnek pokroić w drobną kostkę, marchewki w półplasterki, ziemniaki w kostkę, a kiełbasę w plasterki. Koperek posiekać drobno
W garnku rozgrzać masło, dodać kiełbasę i smazyć do zrumienienia przez parę minut, następnie przenieśc kiełbasę do miseczki. W tym samym garnku rozgrzać trochę wiecej masła, dodać cebulę i smażyć do zeszklenia, dodać czosnek i smażyć jeszcze chwilę. Dodać marchewkę i ziemniaki i smażyć 2-3 minuty. Następnei dodać kiełbasę i wlać bulion oraz mleko kokosowe, całość zagotować i gotować na średnim ogniu ok 10-15 minut aż ziemniaki i marchewka będą miękkie. Creme fraiche dodać do miski oraz wlać 2 chocle zupy, następnie bardzo dobrze wymieszać, aby nie było grudek. 
Kiedy warzywa w zupie będą miękkie, całość odstawić z gazu i powoli wlewać miksturę z creme fraiche, cały czas mieszając. Dodać posiekany koperek, przyprawić solą oraz pieprzem i podawać.
Smacznego!

Dill soup with coconut milk and white sausage
4-6 portions

ingredients
- 1 liter stock
- 400 ml coconut milk
- 300 g creme fraiche
- 2 big cooked white sausages
- 800 g potatoes- preferably new potates
- 2 carrots
- 1 onion
- 3 garlic cloves
- 1 big bunch of dill
- salt, pepper to taste
- 3 tablespoons butter

Dice onion, garlic and potatoes, cut carrot in half slices and sausage in slices. Chop dill finely. 
In a pot heat 2 tablespoons butter, add sausages and fry until golden- few minutes, then remove form the pot and add in a bowl. In the same pot heat a bit more of the butter, add onion and fry until glossy, add garlic and fry for 30 seconds more. Add carrots and potatoes and fry for 2-3 minutes. Next add sausages and pour coconut milk and stock. Bring everything to a boil and then cook over medium heat for 10-15 minutes until carrots and potatoes are tender. 
In another bowl add creme fraiche and 2 ladles of soup, then whisk everything until smooth mixture without lumps. 
When the vegetables are cooked, remove soup from the stove and gradually add creme fraiche mixture, stirring constantly. Next add chopped dill, season with salt and pepper and stir everything to combined, then serve.
Enjoy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...