środa, 23 czerwca 2021

Sałatka z truskawkami, szpinakiem, komosą ryżową i halloumi

 Strawberry spinach and quinoa salad with halloumi, for English scroll down


Mam dla Was fantastyczną propozycję na letnią sałatkę. Mam nadzieję, że lubicie owoce w daniach na słono, bo ta sałatka jest tego warta;) To co bardzo mi się w niej podoba to fakt, że praktycznie wszystko można przygotować wcześniej, a w trakcie podania wystarczy tylko wymieszać wszystko z dressingiem i zgrillować halloumi. Jest to idealna propozycja na lunch w gorące dni, których w Polsce teraz podobno nie brakuje:) W Norwegii jest ostatnio trochę deszczowo, ale absolutnie nie narzekam, bo ostatnio mieliśmy naprawdę suche i słoneczne dni, a ziemia potrzebuje wody;)
Bardzo polecam Wam tę sałatkę, ja jestem z niej naprawdę zadowolona. No i moje ukochane truskawki! 

Sałatka z truskawkami, szpinakiem, komosą ryżową i halloumi
4 porcje

składniki na komosę:
- 200 g białej komosy ryżowej
- 450 ml wody
- 1/4 łyżeczki soli

Komosę przepłukać dobrze na sitku zimną wodą, następnie dodać do garnka z wodą i solą, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu aż wchłonie wodę. Zdjąć z ognia, przykryć pokrywką i zostawić na 10 minut. Następnie wymieszać i odstawić do całkowitego ostudzenia a potem wstawić do lodówki na przynajmniej parę godzin do schłodzenia. 

składniki na sałatkę:
- balsamic vinaigrette- przepis tutaj (wykorzystałam ok 1/4 vinaigrette'u na tę sałakę ale można dodać według upodobań)
- 250 g świeżego szpinaku
- 250 g halloumi
- ok 15 truskawek (raczej mniejsze rozmiarem)
- spora garść posiekanych orzechów (ja użyłam mixu pekanów, włoskich oraz laskowych)
- 1 duże awokado

Halloumi pokroić na 10 plasterków, truskawki również w plasterki, awokado w kostkę. 
W misce wymieszać szpinak, schłodzoną komosę i vinaigrette, dodać awokado i truskawki i delikatnie wymieszać.
Halloumi zgrillować z obu stron na złoty kolor, położyć na wierzchu sałatki i posypać orzechami.
Smacznego!

Strawberry spinach and quinoa salad with grilled halloumi
4 portions

ingredients for quinoa:
- 200 g white quinoa
- 450 ml water
- 1/4 teaspoon salt

Drain quinoa with cold water to get rid of bitternes. Next add to a pot with water and salt and bring to boil, cook over medium low heat until quinoa has absorbed water. Cover with a lid, take out from the stove and set aside for 10 minutes. Next cool completely and transfer to a fridge for couple of hours until cool.

ingredients for salad:
- balsamic vinaigrette- recipe here (I used around 1.4 vinaigrette for this recipe but you can adjust it to your taste)
- 250 g fresh spinach
- 250 g halloumi
- around 15 strawberries (rather small)
- big handfull chopped nuts (I used mix of pecans, walnuts and hazelnuts)
- 1 big avocado

Cut halloumi in 10 slices, strawberries in slices too and avocado in cubes. Add spinach, quinoa and vinaigrette to a big bowl and give it good stir. Add strawberries and avocado and stir carefully. 
Meanwhile grill halloumi on both sides until golden and add on the top of the salad, sprinkle with nuts and serve.
Enjoy!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...